0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » ALLAHSIZ DEMEK

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
serhendli su an offline serhendli  
ALLAHSIZ DEMEK
13 Mesaj -
ALLAHSIZ DEMEK

Küfür olmayan sözler
Sual: Bir yazar, aþaðýdaki sözlere küfür diyor. Bunlar küfür müdür?
CEVAP
Bir müslümanýn bir sözünden veya bir iþinden yüz þey anlaþýlsa, bunlardan 99’u küfre sebep olsa, biri Müslüman olduðunu gösterse, o bir þeyi anlamak ve ona kâfir dememek gerekir. Bir müslümana kâfir demek, onun kâfir olmasýný istemek küfürdür. Onun için tevili mümkün olan sözlerden dolayý bir müslümana, bu sözün küfrü gerektirir demekten sakýnmalý. Þimdi sözlere bakalým:

Allahsýz demek:
Bu söz genelde dinsiz, imansýz, merhametsiz anlamýnda söylenir. Onun için bu söz küfür olmaz. Herkesin yaratýcýsý Allah olduðu için böyle söylememek elbette iyi olur.

Ýþimiz Allah’a kaldý demek:
Her iþin yaratýcýsý Allahü teâlâdýr. Eskiden iþimiz baþkalarýnýn elinde idi de þimdi mi Allah’a kaldý? Ama böyle söylemek, kimse bu iþi beceremiyor ancak bu iþi Allah yapar anlamýnda söylendiði için küfür olmaz.

Hakimler hakimi demek:
Bu da küfür deðildir. Hakimler hakimine þimdi Yargýtay baþkaný deniyor. Daha eskiden temyiz reisi denirdi. Daha eskiden de kâdý-l-kudat deniyordu. Kadýlar kadýsý demektir. Allah’a padiþah demek de caizdir. Hatta padiþahlar padiþahý da denir. Osmanlý sultanlarýndan bazýlarýna padiþahlar padiþahý demekte de mahzur yoktur.

Allah bilir ki þu þöyledir, Allah þahit þunu söyle yaptým demek:
Gerçekten bir iþ yapýlmýþsa, Allah bilir ki yaptým demekte hiç bir mahzur yoktur. Yapýlan bir iþ için de Allah þahit demekte hiç mahzur yoktur. Ama yapýlmayan bir þey için Allah yalancý þahit gösterilemez. Ama zaten bu anlamda müslüman söylemez. Müslümana suizan ederek, her sözün altýnda küfür aramak yanlýþtýr.

Sezar’ýn hakký Sezar’a, Tanrýnýn hakký Tanrýya:
Bu söz de küfür deðildir. Mazlumun hakký olduðu gibi zalimin de hakký olur. Sezar’ýn hakký varsa vardýr. Kâfirin hakký olmaz mý?

Hakimiyet kayýtsýz þartsýz milletindir demek:
Bir kimse kalkýp Türkiye’de kanun yapma hakký kayýtsýz þartsýz Türkiye Büyük millet meclisinin dese yanlýþ mý olur? Libya’da ise Kaddafi’nin dese ne olur? Olan bir þey söylenmiþ olur. Kaddafi’nin kanun koymaya yetkisinin olup olmamasý ayrý þey. Ama Libya’da böyledir. Filanca yerde de tek söz sahibi falandýr demekte de mahzur olmaz.

Sen Allah mýsýn demek:
Birisi bir þey söylese, mesela sana þunu haram ediyorum dese, öteki de sen Allah mýsýn, o ne biçim söz dese, küfre girmez. Senin yetkin yok sen aciz bir kulsun demek istiyorsa ona kâfir denir mi?

Allah’tan baþkasýndan medet [yardým] istemek:
Herkes birbirinin yardýmýna muhtaçtýr. Ölü diri herkesten yardým istemek caizdir. Ruh ölmez. Allahü teâlâ dirilere yardým ettirdiði gibi ölülere de yardým ettirir. Hýzýr aleyhisselamýn ruhu naçar kalanlara yardým etmektedir.

Doktor hayatýmý kurtardý, frene basmasaydý ölmüþtüm, þu hap bana þifa verdi demek:
Bunlar da küfür deðildir. Bu yemek beni doyurdu demek gibidir. Yani doymamýza Allahü teâlâ yemeði sebep kýlmýþtýr. Ýlacý hastalýðýmýza þifa kýlmýþtýr. Ameliyat eden doktoru hastalýktan kurtulmamýza sebep yapmýþtýr. Sebeplerle yaratmak, Allahü teâlânýn âdetidir.

Devlete karþý çýkýlýr mý, ezer geçer demek:
Bundan daha normal bir söz olur mu? Küfür bunun neresinde? Birisi ile dövüþürken, adamýn eli armut toplamýyor ya, o da bize vurur, adam kuvvetlidir belki o bizi öldürür demek küfür olur mu hiç? Evet öldüren ve her iþin yaratýcýsý Allahü teâlâdýr ama bunlarý sebep kýlmýþtýr. Herkesi Allah öldürdüðü halde, falanca falancayý öldürdü demek caizdir.

Allah’tan baþkasýnýn adýna kurban kesmek, Allah’tan baþkasýna adak adamak:
Tapýnmak için olanla, ikram için yapýlaný karýþtýrmamak gerekir. Bir müslüman Allah’tan baþkasýna tapmaz. Tapan da zaten müslüman deðildir. Kurban, adak ibadet demektir. Ýbadet de Allah için olur, Onun rýzasýný kazanmak için olur. Rýzasýný kazanma yollarý çok çeþitlidir. Misafir veya devlet büyükleri gelince, onlara yedirmek için kesmek haram olmaz. Çünkü, misafire ikram sevaptýr, Ýbrahim aleyhisselamýn sünnetidir. (Bezzâziye)

Temel atýlýrken, hastalýk gelince, hasta iyi olunca hayvan kesmek de helaldir. Etleri fakirlere yedirilmektedir. (Hamevi)

Dileði olursa Allah için hayvan kesmeyi adak yapmak da caizdir. (Bahr-ür-râýk)

Þarta baðlý olarak Evliyaya adak yapmak da, kendini, günahý çok, dua etmeye yüzü yok bilerek, mübarek birini vesile edip, Allahü teâlâya yalvarmak demektir. Mesela (Hastam iyi olursa sevabý Seyyidet Nefise hazretlerine olmak üzere, Allah için, bir koyun kesmek nezrim olsun) deyince, bu dileðin kabul olduðu çok görülmüþtür. Burada, Allah için koyun kesip, sevabý evliyaya baðýþlanmakta, onun þefaati ile, Allahü teâlâ, hastaya þifa vermekte, kazayý, belayý gidermektedir.

Dini günler demek:
Selefiler, mübarek gün ve gecelere [Mevlid, Berat, Regaib gibi gecelere] karþý olduklarý için yazar da, bu günlere saldýrýyor. Cuma, bayram ve kandil günleri ve geceleri, müslümanlarýn mübarek gün ve geceleridir. Bu mübarek gün ve gecelere kýymet veren Allahü teâlâdýr. Peygamberler de insandýr. Ancak Allahü teâlâ onlarý kýymetlendirmiþ, güzide mevki ihsan etmiþtir. Diðer insanlardan niye ayýrt ediliyor denemediði gibi, bazý gün ve geceleri kýymetli yaratan Allahü teâlâya da bugünleri diðer günlerden niye ayýrdýn denemez. Allahü teâlâ, kullarýna çok acýdýðý için, bazý gecelere kýymet vermiþ, bu gecelerdeki, dua ve tevbeleri kabul edeceðini bildirmiþtir. Kullarýnýn çok ibadet yapmasý, dua ve tevbe etmeleri için bu geceleri sebep kýlmýþtýr.

Din ayrý, dünya ayrý demek:
Din ve dünyanýn ayrý olduðu bütün din kitaplarýnda yazýlýdýr.
Kur'an-ý kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allah dilediðinin rýzkýný bollaþtýrýr da daraltýr da. Onlar dünya hayatýyla þýmardýlar. Halbuki ahiretin yanýnda dünya hayatý, geçici bir faydadan baþka bir þey deðildir.) [Rad 26]

(Ahiret nimetlerini isteyene de, dünya nimetlerini isteyene de onu veririz.) [Þura 20]

Hadis-i þeriflerde de buyuruluyor ki:
(Ýnsanlarýn kötüsü, din ile dünyayý yiyen [dini dünyaya alet eden] kimsedir.) [Ýbni Asakir]

(Allahü teâlânýn koruduðu hariç, din ve dünya iþlerinde parmakla gösterilmek zarar olarak yeter.) [Beyheki]

(Ahir zamanda insan din ve dünyasýný ancak para ile korur.) [Taberani]

(Din iþlerinde kendinden üstün olaný görüp ona uyan, dünya iþlerinde ise kendinden aþaðýsýna bakýp Allah’a hamd eden þükretmiþ olur.) [T. Gafilin]

Ýmam-ý Rabbani hazretleri, din ve dünya zararlarýndan kurtulmak için her gün 500 kere "La havle vela kuvvete illa billah" okuyun buyuruyor.
Din ayrý, siyaset ayrý demek:
Bu da din ve dünya demek gibidir. Siyaset, devlet iþlerini düzenleme ve yürütme ile ilgili görüþtür. Kendi siyasetini din kabul edenler, bizim siyasetimiz dinden ayrý gösterilemez demek istiyorlar. Din elbette politikadan ayrýdýr. Hadis-i þeriflerde buyuruluyor ki:
(Hak teâlâ, Âdem aleyhisselama bin çeþit sanat öðretip buyurdu ki: Çocuklarýn ve neslin, bu sanatlardan biri ile rýzkýný talep etsin, sakýn ola ki dini geçim vasýtasý yapmasýn, din ile dünya menfaatini talep edenlere yazýklar olsun!) [Hakim]

(Dini dünya menfaati için öðrenene, ilmini paraya deðiþene kýyamette ateþten gömlek giydirilir.) [Deylemi]

Zevklere ve renklere karýþýlmaz demek:
Elbette zevkler, renkler tartýþýlmaz. Herkesin zevki farklýdýr. Bunun küfürle ne ilgisi vardýr? Hatta bir kimse, içki içse, kumar oynasa, çýplak gezse, bu benim zevkimdir, bana karýþmayýn dese bile, yine küfür olmaz. Çünkü harama helal demiyor. Ýslamiyet’e deðil, karþýsýndakine kýzýyor. Ýslamiyet’e kýzýyorsa, zaten o müslüman deðil ki, küfre düþsün. Küfrün içinde olan küfre düþmez.

Bu benim özel hayatým hiç kimse karýþamaz, demokrasi var demek:
Özel hayatýma karýþmayýn demek de küfür olur mu? Bir sarhoþ, ben istediðim gibi içerim, istediðim gibi kumar oynarým, bunlar benim özel hayatým dese küfür olmaz. Bunlarý helal kabul ederse küfür olur. Mutezile ve Selefilikte, amel imandan parça kabul edildiði için günah iþleyenlere küfür damgasý basýlýyor.

Biz babadan, atalarýmýzdan böyle gördük demek:
Bunun küfürle ne ilgisi var ki? Atalardan iyi þeyler de görülür kötü þeyler de. Bizim atalarýmýz içki içerdi, kumar oynardý dense bile bunun küfürle ne ilgisi vardýr ki? Burada haramý helal kabul etmek yok ki.

Din þöyle diyor doðru, ama.... , haklýsýn, fakat… demek:
Adam dini inkâr etmiyor ki küfür olsun. Fasýk birisi, din zekat verin diyor ama, parayý sevdiðim için veremiyorum, din oruç tutun diyor ama mideme düþkünlüðümden tutamýyorum. Din içki haramdýr diyor ama, zevkime düþkünlükten býrakamýyorum dese küfür olmaz. Burada dini inkâr etmek, haramý helal kabul etmek yok.

Paranýn açamayacaðý kapý yoktur demek:
Bu söz, para çok þeyler yapar demektir. Nitekim hadis-i þerifte de, (Ahir zamanda insanlarýn paraya ihtiyacý daha çok olur. Çünkü insan o zaman din ve dünyasýný ancak para ile korur) buyuruluyor. (Taberani)

Bir ibadeti gösteriþ veya dünyevi bir menfaat için yapmak:
Müslüman ibadetini Allah için yapar. Ýbadete riya karýþabilir. Riya karýþan ibadete küfür denmez. Ýbadeti bir menfaat için yapmak da küfür deðildir. Mesela hacca gidenin niyeti, para kazanmak, oradan ucuz mal getirmek olsa, bunun ibadetine sevap verilmez ama buna küfür de denmez.

Azrail’le savaþýyor demek:
Ölümle pençeleþiyor da denir. Burada Azrail aleyhisselamý kötüleyici söz yoktur. Onu veya baþka melekleri kötülemek küfür olur. Ama burada öyle bir durum yok.

Aþýrý dinciler:
Genelde bu sözü dinsizler, müslümanlara saldýrmak için kullanýyorlar. Onlar zaten dinsizdir. Ama bir Müslüman, diðer bir Müslümana maþallah bu aþýrý dincidir, çok mutaassýptýr dese küfür olmaz. Dine aþýrý baðlý deniyor. Dinde aþýrý gitmeyi ise dinimiz yasaklamýþtýr. Mesela Peygamber efendimiz, (Din kolaylýktýr. Dinde aþýrý gideni din maðlup eder) buyuruyor. (Nesai)

Ýslam dini akýl mantýk dinidir demek:
Bunun neresi küfür ki? Kur’an-ý kerimde (Akletmez misiniz, aklýnýzý kullanmaz mýsýnýz?) gibi ifadeler çok geçer. Peygamber efendimiz de buyuruyor ki:
(Aklý olmayanýn dini yoktur.) [Ebuþþeyh]

(Kiþi, ilmi ve aklý sayesinde kurtulur.) [Deylemi]

(Akýllý kimse kurtuluþa ermiþtir.) [Buhari]

(Akýl imandandýr.) [Beyheki]

Ýslamiyet akla dayanan nakil dinidir. Selim akla uygundur. Dinde aklýn önemi büyüktür. Ancak yalnýz akla uyup, yalnýz ona güvenip yanýlan kimseye felsefeci denir. Aklýn erdiði þeylerde ona güvenen, aklýn ermediði yanýldýðý yerlerde, Ýslam ýþýðý altýnda akla doðruyu gösteren büyük zatlara, Ýslam âlimi denir. Akýl göz gibidir. Ýslamiyet de ýþýk gibidir. Göz karanlýkta cisimleri göremez. Görmesi için ýþýk gerekir.

Sual: Allah malý istediðine, ilmi isteyene verir demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Ýnce köprü için (Sýrat köprüsü gibi) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Mecazi olarak trafik kurbaný, þöhret kurbaný demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Kötü hava þartlarý demek caiz midir?
CEVAP
Evet.

Sual: (Min Malallah ya Muhsinin) ne demektir?
CEVAP
(Ey ihsan sahipleri, hayýr sahipleri, iyilikseverler, Allah’ýn size verdiklerinden siz de ihtiyaç sahiplerine verin) demektir.

Sual: Ahirete, öbür dünya demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Hallacý Mansur, Enelhak demekle ben bâtýl deðilim, hakkým diyor diye tevil etmek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: (Rabbin verecek) âyetine (Çeþitli nimetler verecek) denir mi?
CEVAP
Evet. Allahü teâlâ Habibine çok nimetler verecek elbette.

Sual: (Cuma geceleri evde helva yapýp kokutmalý, ruhlar eve kokusuna gelir) sözü uydurma mýdýr?
CEVAP
Evet.

Sual: Kur’an-ý kerimde (yalnýzca Allah’tan korkun) buyuruluyor. Bu ne demektir?
CEVAP
(Yalnýz bana ibadet edin, ilah olarak yalnýz beni tanýyýn benim bildirdiklerime uyun) demektir. Yoksa köpekten, casuslardan korkmayýn demek deðildir. Tehlikelerden korkmak lazýmdýr. Allah’tan korkmayanlardan korkmak gerekir.

Sual: Meczup veliler, dine aykýrý sözlerinde mazur mudur?
CEVAP
Evet.

Sual: Tahmin yürütüp (Amerika yenilir) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Kötü kimseye (Ýbiþgöz kırpma diye hakaret etmek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: (Ýnsanlar uykudadýr) hadisine, peygamber de dahil mi?
CEVAP
Enbiya ve evliya ölmeden önce ölmüþ, öldükten sonra verilecek nimetlere kavuþmuþ, dünyada gafletten uyanmýþtýr.

Sual: Herkesin bir hesabý var Allah’ýn da bir hesabý var demek uygun mu?
CEVAP
Caizdir.

Sual: "Düþmez kalkmaz bir Allah" demek uygun mudur?
CEVAP
Evet uygundur.

Sual: Birisi "ne var, ne yok" deyince, "saðlýk, güzellik" sözlerle cevap verilebilir mi? Bazý kimseler bu soruya "Allah var, þeriki yok" diye cevap veriyor ve böyle cevap vermenin gerektiðini iddia ediyorlar.
CEVAP
Birinci þekilde söylemenin mahzuru yok. Ýkinci þekildeki cevap ise sorulan soruya cevap deðildir. Sen evde bir kiþi misin diye sorulsa, öteki de bir olan Allah’týr dese, sorulan sorunun cevabý olur mu? Dini bilmeyen kimselerin uydurduklarý sözlerdir.

Sual: Telefonda hanýmýma bir tanem dedim. Arkadaþ, (Öyle deme, bir tane olan Allah’týr. Böyle söylemekle küfre girdin dinin gitti, nikahýn da bozuldu) dedi. Böyle söylemekte mahzur var mýdýr?
CEVAP
Böyle söylemenin hiç mahzuru yoktur

Sual: “Hakikaten” manasýnda “harbiden” demenin bir mahzuru var mýdýr?
CEVAP
Hayýr mahzuru yoktur. Harbi kelimesi þu anlamlara gelir:
1- Ateþli silahlarýn içini temizlemekte kullanýlan çubuk.
2- Doðru, hilesiz, mert. Harbi bas demek de, doðru yürü, hýzlý yürü demektir.
3- Arapça savaþla ilgili demektir.
4- Ýslam ülkesindeki gayrý müslimlere zimmi, kafir ülkesinde olan gayrý müslimlere harbi denirdi. Þimdi zimmi de yok, harbi de yoktur.

Siz ikinci anlamda konuþuyorsunuz, mahzuru olmaz. Mesela harbi ol kardeþim demek, doðru dürüst ol demektir. Harbi konuþalým demek, doðru konuþalým demektir.

Sual: Ona çok þey borçluyum demek uygun mudur?
CEVAP
Maddi-manevi iyilik edene teþekkür edilir. (Ýnsanlara teþekkür etmeyen, Allah’a þükretmemiþ olur) buyuruldu. (Ona çok þey borçluyum) demekte de mahzur yoktur.

Sual: Delikanlý demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Kalbin çalýþmasýna Allah’ýn mucizesi demek caiz mi?
CEVAP
Allah’ýn kudreti, hikmeti demelidir.

Sual: Su ikram edene (Geçmiþlerinin canýna deðsin) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: (Ýyi þanslar, þansýn bol olsun) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: (Bu topraða adam eksen biter) demek caiz mi?
CEVAP
Evet. Verimli toprak denmek isteniyor.

Sual: (Bu iþin lamý, cimi yok) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Bir varmýþ bir yokmuþ demekte mahzur var mý?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Peder ne demektir? Baba yerine kullanmak caiz midir?
CEVAP
Peder, Farsça baba demektir. Kullanmakta mahzur yoktur. Babaya peder, kayýnbabaya kayýnpeder denir.

Sual: Ýki baþlý bir çocuk olunca, "hilkat garibesi" demek caiz midir?
CEVAP
Caizdir. Allah böyle yaratmýþ demektir. Cenab-ý Hak, her þeye kadirdir.

Sual: (Allah onun yüzüne baktýgöz kırpma veya (Allah onun yüzüne bakmadýgöz kırpma gibi tabirleri kullanmanýn küfür olduðu söyleniyor. Böyle konuþmak caiz mi, küfür mü?
CEVAP
Bunlarý söylemenin bir mahzuru yoktur. Bunlar birer tabirdir. Yüzüne baktý demek, Allah ona merhamet etti, acýdý demektir. Yüzüne bakmadý demek, ona acýmadý, azap etti demektir. Bu konuda din kitaplarýnda çok bilgi vardýr. Bir hadis-i þerif meali þöyledir:
(Allahü teâlâ, sizin güzel suretlerinize, mallarýnýza bakmaz. Kalblerinize ve amellerinize bakar.) [Müslim]

Buradaki bakmak, sevap veya azap verir demektir. Yani Allahü teâlâ, insanýn yeni, temiz elbisesine, makam ve rütbesine bakarak sevap vermez. Amelini ne düþünce ile, ne niyetle yaptýðýna bakarak sevap veya azap verir. (S. Ebediyye)

Ýki hadis-i þerif meali de þöyledir:
(Kýyamet günü Allahü teâlâ, þu üç sýnýf insana rahmet nazarý ile bakmaz:
1- Alýþ veriþinde yalan söyleyerek fahiþ fiyatla mal satana.
2- Geliþi güzel her þeye yemin edene.
3- Kendisinde su olduðu halde, baþkasýna vermeyene.) [Ey Oðul Ýlmihali]

(Altý þey, altý halde gariptir:
1- Ýçinde namaz kýlýnmayan Mescitler gariptir.
2- Okunmayan Kur'an-ý kerim gariptir.
3- Fýsk iþleyenler yanýnda Kur'an-ý kerim gariptir.
4- Kötü huylu, zalim kocanýn elindeki saliha kadýn gariptir.
5- Kötü huylu kadýnýn elindeki salih koca gariptir.
6- Kendini dinlemeyen kavmin arasýndaki âlim gariptir.
Allahü teâlâ, kýyamet gününde bu altý maddede bildirilenlere rahmet nazarý ile bakmaz. Yani onlara acýmaz, azap eder. (Menakýb-ý Çihar Yâri Güzin)

Yine Menakýb-ý Çihar Yâri Güzin kitabýnda bildiriliyor ki:
Allahü teâlâ, bu ümmete Ramazanda beþ þey verir ki, baþka ümmetlere vermedi.
1- Ramazanýn ilk gecesi olduðu zaman, onlara [bu ümmete] rahmet nazarý ile nazar eder. Allahü teâlâ, kime rahmet nazarý ile bakarsa, artýk ona azap etmez.

2- Allahü teâlâ meleklere, (Bu ayda ibadetleri býrakýn, ümmet-i Muhammede istiðfar edin) buyurur.

3- Allahü teâlâ Cennet meleklerinin reisi Rýdvan’a buyurur: (Cenneti süsle ve kapýlarýný aç. Ümmet-i Muhammed’den bir kimse bu ayda ölürse, cesedi gelinceye kadar, ruhu Cennete dahil olsun.)

4- Allahü teâlâ, Cehennem meleklerinin reisi Malik’e, Cehennemin kapýlarýný kapatmasýný emreder. (Eðer, bu ümmetten günahkâr biri ölürse, Ramazan ayý geçene kadar, Cehennemde azap olmasýn.)

5- Allahü teâlâ, Kadir gecesini verir. Hatta eðer bir kimse, o gecede ibadet etse, günahlarýný affeder. O gecede Cehennemden azat olur. (Ravda-tül ulema)

Bu konudaki hadis-i þerif meallerinden bazýlarý da þöyledir:
(Komþusunun hanýmý ile zina edenin, Allahü teâlâ yüzüne bakmaz, onu Cehenneme koyar.) [Deylemi, Haraiti]

(Kim gösteriþ için bir elbise giyerse, o elbiseyi çýkarýncaya kadar Allahü teâlâ onun yüzüne bakmaz.) [Ý.Asakir]

(Kibirlenerek elbisesini yerde sürüyenin yüzüne Allahü teâlâ kýyamette rahmetle bakmaz.) [Buhari


Sual: Kör Allah’a nasýl bakarsa Allah da köre öyle bakar demek küfür mü?
CEVAP
Niyete baðlýdýr. Birisi size kötülük edince bu sözü söylemek, sen bana kötülük ediyorsun benden iyilik mi bekliyorsun anlamýnda söylenmiþse küfür olmaz. Sen Allah’a bir adým gidersen o sana on adým yaklaþýr demek de böyle caizdir. Sen ibadet etmezsen, Allah’a inanmazsan Ondan merhamet beklemeye ne hakkýn var demek anlamýnda söyleniyorsa mahzuru olmaz. Mahzuru olmasa da böyle ifadeler kullanmamalý. Bunlar hoþ söz deðil.

Sual: Allah’ýn sopasý yok ki demek küfür olur mu?
CEVAP
Niyete baðlýdýr, tevil edilirse küfür olmaz. Günah iþleyeni, hainlik edeni, caniyi anýnda cezalandýrmaz anlamýnda söyleniyor ki küfür olmaz.

Sanki Allah’ýn bir þeyi noksan gibi böyle ifadeler kullanmak uygun deðildir.

Sual: Ýyi huylu veya iþinde baþarýlý olan kâfir ve fâsýk bir kimse için, iyi insan demek caiz midir?
CEVAP
Ýyi insan, sâlih insan demektir. Müslüman olmayan, itikadý bozuk olan veya çekinmeden, açýkça günah iþleyen fâsýk, sâlih olamaz. Kâfir veya fâsýk, iyi huylu ise veya iþini iyi yapýyorsa, o huyu söylenebilir veya iþi için iyi denebilir. Mesela, (Çok cömerttir, yardýmseverdir, iþinin ehlidir. Ýyi bir avukattýr, iyi bir doktordur) denebilir. Bu, iþini iyi yapýyor demektir. Kötü kimseye iyi insan denmez.

Sual: Boþ silahý temizlerken þeytan doldurur deniyor. Þeytan boþ silahý doldurur mu?
CEVAP
Hayýr. Bu söz, (Silahý boþ zannettiðimiz halde, boþ olmayabilir, þeytan unutturabilir veya baþkasý doldurmuþ olabilir. Dikkatli olmalýgöz kırpma anlamýnda söyleniyor.

Sual: Ýnsanlar için, vücuda getirmek ifadesini kullanmak caiz midir?
CEVAP
Yoktan var etmek, yaratmak anlamýnda, insanlar için kullanmak caiz olmaz. Yalnýz Allahü teâlâ için kullanýlýr. Mesela bir hadis-i þerif meali þöyledir:
(Allahü teâlâ, insanlarý yarattý. Beni insanlarýn en iyi kýsmýndan vücuda getirdi.) [Tirmizi]

Meydana getirmek, yapmak, oluþturmak anlamýnda kullanýlabilir. Mesela, (Ýmam-ý Buhari hazretleri, Buhari-yi þerif isimli kitabýný, 16 yýlda vücuda getirmiþtir) demek caizdir.

Sual: Hýristiyanlýkla veya Yahudilikle alay edilen filmlere gülmenin, mahzuru olur mu?
CEVAP
Allahü teâlâ ile, Peygamberlerle, meleklerle alay edilirse, buna gülmek caiz olmaz, kasten gülmek küfre sebep olur. Gayri ihtiyari yani istemeden, elinde olmadan gülmek küfür olmaz. Gayrimüslimlerin uydurduðu bir hurafe veya batýl bir inanç ile alay edilirse, ona gülmek, küfür olmaz. Kendileri de, Müslüman olunca, bu hurafelere nasýl inandýk, diye hayret edip, gülüyorlar.

Sual: Çoluk çocuða, (Yediðiniz haram) demek, yani helal þeylere haram dendiði için küfür müdür?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Þeytan ezeli düþmanýmýz, Yunan ezeli rakibimiz demek caiz midir?
CEVAP
Ezelî kelimesi, manasý bakýmýndan yalnýz Allahü teâlâ için kullanýlýr, (Uzun zaman) ve (Eski) manasýnda mahluklar için de kullanýlýr.

Sual: Beðendiðimiz bir yer için dünya cenneti veya cennet gibi yer demek caiz midir?
CEVAP
Caizdir. Ancak, Cennette hatýra hayale gelmedik çok büyük nimetler olacaðý için, dünyadaki en kýymetli, en büyük nimeti bile Cennete benzetmek, tuhaf olur, sanki Cenneti basite indirmek gibi olabilir.

Sual: Bir kimsenin kendisi veya sesi güzel olsa, bunlar için Allah vergisi demek caiz mi?
CEVAP
Evet. Bilal-i Habeþi hazretlerinin de, çok güzel sesi vardý, Allah vergisi idi. Peygamber efendimiz, (Yâ Bilal, güzel sesinle bizi ferahlandýr) buyurarak, ezan okumasýný emrederdi. Ýnsan güzel sesi ile, Kur’an-ý kerim, ezan, ilahi okuyabileceði gibi, o güzel sesini günah iþlemekte de, kullanabilir. Açýk gezen bir kadýnýn kendisine veya sesine, Allah vergisi veya güzel demek, iþlediði günaha güzel demek anlamýna gelmez.

Sual: Putperest, puta tapan, ateþperest ateþe tapan demek olduðuna göre, tapmak anlamýna gelen perest kelimesini kullanarak hayalperest, menfaatperest demek caiz olur mu?
CEVAP
Perest, sadece tapmak anlamýnda deðildir. Seven, çok seven anlamýnda da kullanýlýr.

Hayalperest, hayal kurmayý seven, hayal peþinde koþan; menfaatperest, çýkarýný seven, hep kendi menfaatini düþünen kimse demektir. Bunlar gibi, Hakperest, hakký seven, hak taraftarý demektir. Þehvetperest, þehvetine düþkün demektir. Bu kelimeleri kullanmanýn mahzuru olmaz.

Sual: Bir kimse, önemli bir iþ için birinin yanýna gelince, öteki memnuniyetinden, (Seni Allah gönderdi) diyor. Önemli bir söz söyleyince de, (Sana bunu Allah söyletti) diyor. Böyle söylemek küfür müdür?
CEVAP
Hayýr. Bizi yürüten, gönderen, konuþturan, yaþatan, öldüren, her þeyimizi yapan Allahü teâlâdýr. Asýl bunu inkâr etmek küfür olur. Bir âyet-i kerime meali:
(Sizi de, yaptýðýnýz iþleri de yaratan Allah’týr.) [Saffat 96]

Sual: Tarihte dönmeleri okuyoruz. Çoklarý Müslümanlýða karþýdýr. (Sonradan görme, gavurdan dönme) sözü doðru deðil mi?
CEVAP
Dönmelerden genelde samimi olmayanlar için öyle söz ediliyor. Yoksa, samimi olarak dönen, tertemiz Müslüman olur. Sonradan görmeler, genelde yeni duruma ayak uyduramayýp gülünç duruma düþerler. Hatta kimseye bir þey vermeyenleri, verse bile rahatsýz edip burnundan getirenleri çok olur. Davud aleyhisselam buyuruyor ki:
(Sonradan görmüþ birinden bir þey istemek, elini ejderhanýn aðzýna sokmaktan kötüdür.) [Ý. Asakir]

Sual: Zor bir durumdan kurtulunca (Allah bizi kurtardýgöz kırpma manasýna (Allah yüzümüze baktýgöz kırpma ifadesi kullanmanýn mahzuru var mýdýr?
CEVAP
Mahzur yoktur.

Sual: Hasbelkader bu iþin baþýna geldim dedim, böyle söylemek küfür olur mu?
CEVAP
Böyle söylemekte mahzur yoktur. Kelime olarak hasbel kader, kader icabý demektir. Yani Allah böyle takdir etmiþ, biz de buraya geldik demektir. Türkçe’de bir baþka anlamý da, (Biz bu iþe layýk falan deðiliz, ama, Allahü teâlâ böyle takdir buyurduðu [ihsan ettiði] için geldik) demektir.

Sual: Ezeli kelimesini uzun zaman manasýnda kullanmak caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Kýzarak (Bize her þey haramdýr) demek küfür olur mu?
CEVAP
Olmaz.

Sual: Bir Müslümana (Ahirette seninle görüþmem) demek küfür mü?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Kâfir ölünce inna lillah... âyetini okumak caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Ýngilizce kursunda kimi John, kimi Gabriel oluyor, küfür olur mu?
CEVAP
Hayýr.

Sual: (Yerden göðe kadar haklýsýn) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: (Allah canlýlarý hafýz ismiyle koruyor) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Ýlahi kasd demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Ýslam yazýsýný eðri yazana (Bu, Çince mi?) demek küfür mü?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Mubah bir þeyin yapýlmasýna mani olmak için, (Yapma onu, günah) demekle mubaha haram demiþ olur muyuz?
CEVAP
Hayýr.

Sual: Ýlahi Ali Bey demek caiz mi?
CEVAP
Evet. Ýlahi, ilaha yani Allah’a ait demektir. Yani, Ey Allah’ýn kulu Ali bey demektir.

Sual: Saygý için, (Allahü teala buyuruyorlar ki) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Allah’a, (Günahýmý affediniz) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Müftü olsam, gýybet edenlerin dillerinin kesilmesine fetva verirdim demek küfür mü?
CEVAP
Hayýr.

Sual: (Gökten zembille mi indi?) demek küfür olur mu?
CEVAP
Küfür olmaz.

Sual: Þarap içmek istiyorum demek küfür mü?.
CEVAP
Küfür olmaz. Þarap içilse de küfür olmaz, haram olur.

Sual: Arkadaþýmýz iþtahlý olduðu için kalan yemekleri sünnetle diye hep ona teklif ederiz. Geçtiðimiz yine bir yemekte þaka maksadýyla sünnetçi geldi filan dedik ve gülüþtük. Niyetimiz sünneti tahkir deðildi ama sonradan tehlikeli bir þaka mý yaptýk dedik ve çok rahatsýz olduk. Bu tür þakalar imaný giderir mi?
CEVAP
Ýmaný gidermez. Çünkü sünnetle alay kastýnýz yokmuþ. Ama dini hususlarda kesinlikle fýkra anlatmamalý, böyle lüzumsuz þakalar yapmamalýdýr.

Sual: Bir arkadaþa, Allah yardýmcýn olsun, dediðimde dedi ki, (Yardýmcý bir iþi yapan asýl kiþiye yardým eden, fakat o iþi tam olarak bilmeyen kiþiye denir. Mesela, müdür yardýmcýsý, müdürden daha az bilgiye sahiptir. Allah yardýmcýn olsun, demek caiz olmayabilir.) Allahü teâlâ yardýmcýn olsun, demek caiz midir?
CEVAP
Akýl yürütmekle din olmaz. Sonra bir kelimenin tek anlamý esas alýnmaz. Burada Allah yardýmcýn olsun demek, Allah sana yardým etsin, kolaylýk ihsan etsin demektir. Bunun da hiç mahzuru yoktur. Bütün âlimler böyle söylemiþtir.

Ýnsana sadakat yaraþýr, görse de ikrah,
Yardýmcýsýdýr doðrularýn, hazret-i Allah.
Sual: Banka iyi para kazanýyor demek küfür olur mu?
CEVAP
Hayýr. Bu iþte iyi para var, demek çok para demektir. Ýyi, çok anlamýnda kullanýlýyor.

Sual: Müziðin haram olduðuna inandýðý halde, (Þu þarký çok hoþuma gidiyor, söyleyen sanatçý da çok güzel) diye söylemek küfrü gerektir mi?
CEVAP
Bunlarý söylemek küfür deðildir. Haramý helal bilmek, harama güzel demek küfür olur. Bir Alman, Fransýz yani bir kâfir kýzý güzel ise, güzel demek küfür olmaz. Þu günah ama hoþuma gidiyor demek küfür olmaz. Günah olduðunu bilip, þarký dinlemek de öyle. Nefsimizin hoþuna gider. Günahlar nefsin hoþuna gidebilir.

Harama helal demek, haramý beðenmek, iyi demek, güzel demek küfürdür.Yoksa güzele güzel demek, þarkýcý kadýna güzel demek, sesine güzel demek küfür olmaz. Zina etmek hoþuma gidiyor demek küfür olmaz. Zinayý beðenmek, günah olmadýðýný söylemek, helal demek, iyi demek küfür olur. Haram olduðunu bilerek iþlemek, hoþuma gidiyor, çok tatlý oluyor demek küfür olmaz. Burada incelik, haramý beðenmek ayrý, hoþumuza gitmesi, tatlý gelmesi ayrýdýr.

Bir hýrsýz, çeþitli numaralar yaparak polisin elinden kurtulsa, biz de numaralarýný kastederek, helal olsun hýrsýza desek küfür olmaz, çünkü onun hýrsýzlýðýný beðenmedik, yaptýðý numaralar hoþumuza gitti. Þarkýcýnýn da sesi, güzelliði hoþumuza gidebilir. Sesi güzel demek küfür olmaz.

Ancak dikkat etmeli. Ýslam âlimleri buyuruyor ki: (Nefsin gýdasý haramlardýr.) Nefsi emmare ise kâfirdir ve ahmaktýr. Her isteði kendi aleyhine, zararýnadýr. Bu yüzden onun isteklerini yapýp, gýdasýný vermemeli, yani haram, günah iþlememelidir. Nefs ve þeytan hakimiyeti ele geçirirse, insan istemese bile, kendini günahlardan alýkoyamaz, bile bile iþler. Ayný freni patlayan, direksiyonu boþa dönen arabaya þoförün hakim olamadýðý gibi. Nerede duracaðý, nereye çarpacaðý belli deðil. Günümüzde çoðu insan bu durumdadýr.

Sual: Bir Müslüman, (On günlük kömürüm kaldý. Ondan sonra Allah kerimdir) dedi. Ben de, (Tevbe de kâfir oldun. Daha önce Allah kerim deðil miydi?) dedim. Arkadaþým kâfir olmadý mý?
CEVAP
Müslümanlarýn böyle sözlerini tevil etmek, hemen kâfir dememek gerekir. O Müslüman, (On günlük kömürüm kaldý. Ondan sonra Allah bir çýkýþ yolu ihsan eder. Nasýl olsa O kerimdir) demek istemiþtir.

Sual: Kabul olmayacak duaya amin denmez demek küfrü gerektirir mi?
CEVAP
Önce kabul olmayacak dua olur mu, olmaz mý ona bakalým! Mesela, (Ya Rabbi, beni peygamber yap) demek kabul olmayacak bir duadýr. Böyle dua etmek Allah’ýn emrine aykýrýdýr ve böyle duaya amin denmez.

Ayrýca Allahü teâlânýn âdetine zýt olan dualara da amin denmez. Mesela, (Beni öldürme, beni melek yap, beni kadýn yap) demek böyledir. Ayrýca ibadet yapmadan Cennete girmek için dua etmek de günahtýr. (Ýslam Ahlakýgöz kırpma

Haramdan sadaka verse, alan fakir de haramdan olduðunu bilerek, verene, Allah razý olsun dese veya Allah kabul etsin dese ve veren de, amin dese, ikisi de imanlarýný kaybeder. Baþka biri de amin dese, o da kâfir olur. (Birgivi þerhi)

Haram olduðu bilinen belli mal ile cami veya baþka hayýr yaptýrmak ve bunlara karþýlýk sevap beklemek küfürdür. (Redd-ül-muhtar)

Demek ki kabul olmayacak ve amin denmeyecek dualar vardýr. Bu bakýmdan, (Kabul olmayacak duaya amin denmez) demek küfrü gerektirmez. Fakat böyle sözler söylememek iyi olur.

Sual: Bir kitapta (þimdi geldim Bismillah dese, afattýr) deniyor. Burada afattan murat nedir?
CEVAP
Tehlikeli iþ, felaket demektir. Kibirlenerek, kendini büyük göstererek, sanki padiþah gelmiþ gibi, yanýma besmele ile girilir gibi þeyler söylemek uygun deðildir anlamýndadýr.

Sual: Hazret-i Fatýma’ya, Fatýma Ana demek caiz mi?
CEVAP
Evet. Hazret-i Fatýma’ya ve Eshab-ý kiramýn hanýmlarýnýn hepsine hürmet için anne, valide demek caizdir. Yaþlý kadýnlara da hürmet için ana denir.

(Bir kadýna ana denilirse, kocasýna peygamber denilmiþ olur. Bunun için Hazret-i Fatýma’ya ana denince Hazret-i Ali’ye peygamber denmiþ olur) sözü yanlýþtýr, uydurma bir sözdür.

Sual: (Bana illallah dedirtti) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Hileli iþ yapana, (Helal olsun adama) demek küfür olur mu?
CEVAP
Hayýr; çünkü hile deðil, gizleme iþi için söyleniyor.

Sual: Kâfir doktora, bilgisini kastedip (Ýyi doktor) demek caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: (Ali Beyi Allah, terzilik yapsýn diye yaratmýþgöz kırpma demek küfür mü?
CEVAP
Hayýr. Sanki terzilik için yaratmýþ demek de caiz.
Gönderen: 23.04.2008 - 09:46
Bu Mesaji Bildir   serhendli üyenin diger mesajlarini ara serhendli üyenin Profiline bak serhendli üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an 1 üye ve 830 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
sonik509 (37), güli-ruhsar (37), salim (41), SeMoS (37), R-$aN (40), rabitali_kardes (35), Kayseri_38 (39), kinsiz40 (60), küçükkaraað.. (57), flovers (47), mercek (41), aysezeynep (37), mustafa ali (56), kofteci (52), konyakulu (45), gecenindigeryuz.. (41), Mucahid (37), dilruba_89 (36), Emirkan76 (49), cesim_04 (41), onur17 (37), eenes07 (32), lovelyboy (42), ELSAKA (39), AnaToLiaN (45), seaman (56)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.61652 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.