|
 |
 |
|
Toplam Forum: 69
*** Toplam Konu: 30100
*** Toplam Mesaj: 148193 |
|
|
|
|
|
Gönderen |
|
|
GERÇEK SÜNNET VE SÜNNET DİYE ORTAYA ATILAN BİDATLER. |
|
|
94 Mesaj -
|
|
|
Sünnet deyince anlaþýlmasý gereken, aþaðýda verdiðim ayetlerin ýþýðýnda da bakýldýðýnda Efendimiz'in Kuran'ý yaþamsal alanda bizzat vücuda getirdiðinde takip ettiði hal, yol ve tarzlar akla gelmelidir.
Allah'ýn Resul'üde zaten YAÞAYAN KURAN olma vazifesini yerine getirmekle yükümlü olarak ve bu anlamda alemlere rahmet olarak gelmiþtir.
Teblið edilen (Kuran) ile, sünnetin baðlantýsý çok saðlam ve katkýsýzdýr.
Maide suresi, 99 : Resule düþen, tebliðden baþka bir þey deðildir. Allah sizin açýða vurduklarýnýzý da gizlediklerinizi de bilir.
Bu açýdan bakýldýðýnda, Peygamber'in biçim, þekillere bürünme gibi Kuran'ýn onaylamadýðý din anlayýþlarýný asla yaþamadýðý ve ihlas üzere olan gerçek iman sahibi müslümanlar olma yolunda muazzam bir örnek olduðu kesin ve tartýþýlmazdýr.
Sünnet diye yaþama sokulan ve sokulmaya baþlayan saçmalýklarýn baþlangýcý Allah'ýn Resulünün hayatta olduðu zamana kadar uzanýr.
Bir örnek verecek olursak þu verdiðim örnek çok çarpýcý bir hal arzeder.
Efendimiz ordusuyla birlikte seferdedir. Bir konaklama esnasýnda Efendimiz'in büyük abdestten sonra nasýl taharetlendiðini görüp sünnet diye aktarmak isteyen bir üstün zekalý arap yüksek bir yere çýkýp bunu tespit etmek için izlemeye çaba sarfeder.
Þimdi diyebilirsinizki bu kadar saçma örnek çok yoktur.
Doðru, ama bu gibi örnekler varsa bundan daha az saçma sayýlan yada saçmalýðý anlaþýlamayan sayýsýz örnek kesinlikle var demektir.
** Diþ fýrçasý ve diþ macunu varken misvak kullanmayý sevap kabul etmek.
** Yerde baðdaþ kurarak yemek yemenin sevap olduðunu kabul etmek.
** Parmaklarýyla yemek yemeyi sevap olarak kabul etmek.
** Sarýkla namaz kýlmanýn yetmiþ þehit sevabý ile mükafatlandýrýlacaðýna inanmak.
Bu çeþit, sünnet diye bilinçsizce yaþama sokulan daha pek çok ibret dolu örnek vermek mümkün.
Bunlarýn bir kýsmý Efendimiz tarafýndan o zaman yaþanmýþ olsa bile ne akýl ve mantýk açýsýndan nede sünnet kabul edilme açýsýndan hiç bir deðeri yoktur. Kuran'ýn bu saçmalýklara onayýda zaten yoktur.
Ýslam'ý yaþamsal alanda bugünkü içler acýsý hale getiren en önemli etkenlerden biride iþte bu mana ve samimiyet isteyen Kuran ehli müslümanlar olmak yerine, fotoðrafta müslüman görünmeye çalýþan içinde Kuran'dan eser kalmayan din anlayýþlarýný hakim kýlmaktýr.
Sünnet konusunun YALAN HADÝSLER konusuyla çok sýký bir iliþkisi bulunduðunu da mutlak bilmemiz gerekiyor.
Çünkü sünnet diye ortaya atýlan mevzularýn kaynaðýný çoðunlukla bu yalan hadisler teþkil ediyor.
Nisa suresi, 115 : Kim kendisine doðru yol besbelli olduktan sonra Peygamber'e karþý çýkar, müminlerin yolundan baþkasýna uyup giderse onu döndüðü yolda býrakýrýz ve cehenneme sokarýz. Orasý ne kötü bir gidiþ yeridi.
Maide suresi, 92 : Allah'a itaat edin, resule itaat edin, sakýnýn. Eðer yüz çevirirseniz þunu bilin: Bizim resulümüze düþen sadece apaçýk bir tebliðdir.
Maide suresi, 99 : Resule düþen, tebliðden baþka bir þey deðildir. Allah sizin açýða vurduklarýnýzý da gizlediklerinizi de bilir.
Enfal suresi, 24 : Ey iman sahipleri! Sizi, size hayat verecek þeye çaðýrdýðýnda, Allah'a da resule de "Buyur deyin!" Þunu da bilin ki, Allah kiþi ile kalbinin arasýna girer. Ve bilin ki, en son O'nun huzurunda haþredileceksiniz.
|
Gönderen: 25.09.2007 - 12:56 |
|
|
|
1463 Mesaj -
|
|
|
**Sarýkla namaz kýlmanýn yetmiþ þehit sevabý ile mükafatlandýrýlacaðýna inanmak
** Diþ fýrçasý ve diþ macunu varken misvak kullanmayý sevap kabul etmek.
mehmet kardeþ evet sana katýlýyorum uydurma hadisler çok çok fazla var ama sahih olanlarýda karýþtýrmamak lazým derim yukarýdaki iki tanemesela sahihtir kimderki sarýk
sevapý yok diye bilmem imamý azam ebu hanife müsnettinde vs bakmak lazým derim
bazýlarýnýn iþine gelmiyor camide sarýk sarmak evde bile sarmýyorlar þu zamandaki muhterem hoca efendiler o zaman hiç bilgileri olmadýklarýnamý delalet ederki bilmem sence yanlýþmý acaba ne dersin.....
selam ve dua ile.......
|
Gönderen: 25.09.2007 - 14:08 |
|
|
|
1686 Mesaj -
|
|
|
Alıntı Orijýnalý maksat kelam olsun
**Sarýkla namaz kýlmanýn yetmiþ þehit sevabý ile mükafatlandýrýlacaðýna inanmak
** Diþ fýrçasý ve diþ macunu varken misvak kullanmayý sevap kabul etmek.
mehmet kardeþ evet sana katýlýyorum uydurma hadisler çok çok fazla var ama sahih olanlarýda karýþtýrmamak lazým derim yukarýdaki iki tanemesela sahihtir kimderki sarýk
sevapý yok diye bilmem imamý azam ebu hanife müsnettinde vs bakmak lazým derim
bazýlarýnýn iþine gelmiyor camide sarýk sarmak evde bile sarmýyorlar þu zamandaki muhterem hoca efendiler o zaman hiç bilgileri olmadýklarýnamý delalet ederki bilmem sence yanlýþmý acaba ne dersin.....
selam ve dua ile....... |
MAKSAT KELAM OLSUN ABIM MAALESEF BAZI KARDESLERIN DÜSÜNCELERI FARKLI O YÜZDEN YORMA KENDINI...CEVAP YAZMAMAK EN IYISI AMA INSAN DAYANAMIYOR...BIRDE CEVAP YAZANLARI,BU YAZILARI OKUYANLARIN OLDUGUNU GÖRÜNCE 
|
Gönderen: 25.09.2007 - 14:28 |
|
|
|
70 Mesaj -
|
|
|
küllün bid'atün delaletün
küllün delaletün fi ehli nar
tüm bidatler delaletir! delalet ehileri ise cehennemliktir......
Resulullah asm : ibadetleri benim ve sahabemin yaptýðý gibi yapýn... onun harici ibadetler bid'atir bidat ehileri ise cehennemdedir buyurmuþtur....
alýntý : mehmetahmaktaþ
Efendimiz ordusuyla birlikte seferdedir. Bir konaklama esnasýnda Efendimiz'in büyük abdestten sonra nasýl taharetlendiðini görüp sünnet diye aktarmak isteyen bir üstün zekalý arap yüksek bir yere çýkýp bunu tespit etmek için izlemeye çaba sarfeder.
bre yalan atýnca bari daha ufak at ki civcivlerde yesin.... SENÝN ARAP DÝYE HÝTAP ETTÝÐÝN RESULULLAH ASM IN SAHABESÝDÝR VE SEN ONUN AYAKLARININ TOZU BÝLE ETMESÝN!!!!! ve sen kendin böyle bir olaya þahit oldunmu yada MADEM BÖYLE BÝR ÝDDÝA ATIN ORTAYA KAYNAÐIN NE GÖSTERSENE!!! DELÝLÝN VARSA GÖSTER BÝZDE ÝNANALIM RÝVAYET EDEN KÝM?
Daha 7 sene önce yapýlan bir araþtýrmada diþ saðlýðý için misvak diþmacundandan 66 kat daha fazla yararlý olduðu tespit edildi....ondan sonra diþ macunu firmalarý baþladýlar misvak özlü misvak özlü macunlarýmýz var diye bas bas baðýrmaya.....
tabi sen ne anlarsýn misvaktan
ben sarýk takmýyordum evet sünnet olduðunu biliyorum bilakis takkenin bid'at olduðu apaçýk ortada çünkü yahudi kipalarýna benzediði için Resulullah asm sarýkla baþýný baðlamýþ...
inþaallah bu uyarýnla mehmet ahmaktas ben hemen bir sarýk alýp takacaðým sabah namazýna gelen gençlerin hepsinin baþýnda var ben sadece bakýyordum ... ama sen düþmanlýk yaptýðýna göre demekki faydasý çok inþaallah bir saatte kadar sarýkým hazýr olur burda 
wesselam
|
Gönderen: 25.09.2007 - 15:19 |
|
|
RE: GERÇEK SÜNNET VE SÜNNET DİYE ORTAYA ATILAN BİDATLER. |
|
|
|
Alıntı Orijýnalý mehmetkaratas
** Diþ fýrçasý ve diþ macunu varken misvak kullanmayý sevap kabul etmek.
** Yerde baðdaþ kurarak yemek yemenin sevap olduðunu kabul etmek.
** Parmaklarýyla yemek yemeyi sevap olarak kabul etmek.
** Sarýkla namaz kýlmanýn yetmiþ þehit sevabý ile mükafatlandýrýlacaðýna inanmak.
Bunlarýn bir kýsmý Efendimiz tarafýndan o zaman yaþanmýþ olsa bile ne akýl ve mantýk açýsýndan nede sünnet kabul edilme açýsýndan hiç bir deðeri yoktur. Kuran'ýn bu saçmalýklara onayýda zaten yoktur.
|
Misva konusunda hep bildiðimiz Peygamberimizin eðer aðýr gelmeyeceðini bilseydim her abdestten sonra misvak kullanmalarýný emrederdim hadisidir.
Mantiki olarak diþ fýrçasýnýn misvakla kullaným amacý aynýdýr, daha yeni olduðu için diþ fýrçasý kullanýlabilir tabii ama Allah aþkýna insanlar diþ fýrçasý yerine misvak kullansýnlar, ne olur ki, en fazla diþleri mi zarar görür yani Peygamberimiz kullanmamýþ mý misvak, bence bu bile saygýdan olduðu için kýymetlidir, insanlar artýk müslümanýz diyerek dinlerini eleþtiriyorlar, hiç bir saygýlarý kalmamýþ, her hangi bir ideoloji gibi eksik taraflarýný araþtýrýyorlar, baþörtüsüne hakaret diz boyu bunlar olurken siz de kalkmýþ sarýðý, misvaðý kafaya takýyorsunuz, saçmalýk diyorsunuz...
|
Gönderen: 25.09.2007 - 15:54 |
|
|
RE: RE: GERÇEK SÜNNET VE SÜNNET DİYE ORTAYA ATILAN BİDATLER. |
|
|
1686 Mesaj -
|
|
|
Alıntı Orijýnalý _BeTuL_
Alıntı Orijýnalý mehmetkaratas
** Diþ fýrçasý ve diþ macunu varken misvak kullanmayý sevap kabul etmek.
** Yerde baðdaþ kurarak yemek yemenin sevap olduðunu kabul etmek.
** Parmaklarýyla yemek yemeyi sevap olarak kabul etmek.
** Sarýkla namaz kýlmanýn yetmiþ þehit sevabý ile mükafatlandýrýlacaðýna inanmak.
Bunlarýn bir kýsmý Efendimiz tarafýndan o zaman yaþanmýþ olsa bile ne akýl ve mantýk açýsýndan nede sünnet kabul edilme açýsýndan hiç bir deðeri yoktur. Kuran'ýn bu saçmalýklara onayýda zaten yoktur.
|
Misva konusunda hep bildiðimiz Peygamberimizin eðer aðýr gelmeyeceðini bilseydim her abdestten sonra misvak kullanmalarýný emrederdim hadisidir.
Mantiki olarak diþ fýrçasýnýn misvakla kullaným amacý aynýdýr, daha yeni olduðu için diþ fýrçasý kullanýlabilir tabii ama Allah aþkýna insanlar diþ fýrçasý yerine misvak kullansýnlar, ne olur ki, en fazla diþleri mi zarar görür yani Peygamberimiz kullanmamýþ mý misvak, bence bu bile saygýdan olduðu için kýymetlidir, insanlar artýk müslümanýz diyerek dinlerini eleþtiriyorlar, hiç bir saygýlarý kalmamýþ, her hangi bir ideoloji gibi eksik taraflarýný araþtýrýyorlar, baþörtüsüne hakaret diz boyu bunlar olurken siz de kalkmýþ sarýðý, misvaðý kafaya takýyorsunuz, saçmalýk diyorsunuz... |
EN KUTSALLARA BILE DIL UZATIP ELESTIRMEYE KALAKANLAR,SANA BANA MI SAYGI DUYACAKLAR BACIM?????AGLAMA KIYAMAM BASÖRTÜLÜ BACIM....ALAH´IN EMANETI BASINDA TACI.....
SON TREND BÖYLE BACIM HERKEZ KAFASINA GÖRE ISLAMIYETI YASADIGINI SÖYLÜYO KABUL EDIYO......SENI BENI YOK SAYIYOR GÖRMEK ISTEMIYOR....:(
Mesaj 1 kez düzenlendi. En son cananberraramazan tarafından, 25.09.2007 - 16:05 tarihinde.
|
Gönderen: 25.09.2007 - 16:03 |
|
|
RE: RE: RE: GERÇEK SÜNNET VE SÜNNET DİYE ORTAYA ATILAN BİDATLER. |
|
|
70 Mesaj -
|
|
|
Alıntı [i]
EN KUTSALLARA BILE DIL UZATIP ELESTIRMEYE KALAKANLAR,SANA BANA MI SAYGI DUYACAKLAR BACIM?????AGLAMA KIYAMAM BASÖRTÜLÜ BACIM....ALAH´IN EMANETI BASINDA TACI.....
SON TREND BÖYLE BACIM HERKEZ KAFASINA GÖRE ISLAMIYETI YASADIGINI SÖYLÜYO KABUL EDIYO......SENI BENI YOK SAYIYOR GÖRMEK ISTEMIYOR....:( |
yok ablam biz islamý sizlerden öðreniyoruz .... elhamdulillah sizin gibi bilinçli ablalarýmýz abilerimiz olduktan sonra sýrtýmýz yere gelmez.... siz islamý nefsinize göre deðil hakkýyla yaþamaya çalýþýyorsunuz buda insanlýða öncülüktür...... sizi yok sayanlar görmeyenler sümmün bükmün ümyün olanlardandýrlar... çünkü gözleri kör kulaklarý saðýr dilleri lal gibiler ayetin mealinin devamýnda ise ONLAR HAYVAN GÝBÝDÝRLER AMA HAYVANDA OLAMAZLAR HAYVANDAN DAHA AÞAÐILIKLAR DÝYE BUYURUYOR RABBÝMÝZ.......
ölçünüz Kuran Ve Sünnet olduðu müddetçe inþaallahuteala hep sizi sayar hem görür hem dinleriz 
ahmakbaþlarý boþver onlar sizi ümitsizliðe sevketmesin vede üzülmeyelim gevþemeyelim hakkýyla iman ettikten sonra Rabbimizin vaadi dir bu galip gelecek olanlar bizleriz....
wesselam
|
Gönderen: 25.09.2007 - 16:29 |
|
|
RE: RE: RE: RE: GERÇEK SÜNNET VE SÜNNET DİYE ORTAYA ATILAN BİDATLER. |
|
|
1686 Mesaj -
|
|
|
Alıntı Orijýnalý -huseyncan-
Alıntı [i]
EN KUTSALLARA BILE DIL UZATIP ELESTIRMEYE KALAKANLAR,SANA BANA MI SAYGI DUYACAKLAR BACIM?????AGLAMA KIYAMAM BASÖRTÜLÜ BACIM....ALAH´IN EMANETI BASINDA TACI.....
SON TREND BÖYLE BACIM HERKEZ KAFASINA GÖRE ISLAMIYETI YASADIGINI SÖYLÜYO KABUL EDIYO......SENI BENI YOK SAYIYOR GÖRMEK ISTEMIYOR....:( |
yok ablam biz islamý sizlerden öðreniyoruz .... elhamdulillah sizin gibi bilinçli ablalarýmýz abilerimiz olduktan sonra sýrtýmýz yere gelmez.... siz islamý nefsinize göre deðil hakkýyla yaþamaya çalýþýyorsunuz buda insanlýða öncülüktür...... sizi yok sayanlar görmeyenler sümmün bükmün ümyün olanlardandýrlar... çünkü gözleri kör kulaklarý saðýr dilleri lal gibiler ayetin mealinin devamýnda ise ONLAR HAYVAN GÝBÝDÝRLER AMA HAYVANDA OLAMAZLAR HAYVANDAN DAHA AÞAÐILIKLAR DÝYE BUYURUYOR RABBÝMÝZ.......
ölçünüz Kuran Ve Sünnet olduðu müddetçe inþaallahuteala hep sizi sayar hem görür hem dinleriz 
ahmakbaþlarý boþver onlar sizi ümitsizliðe sevketmesin vede üzülmeyelim gevþemeyelim hakkýyla iman ettikten sonra Rabbimizin vaadi dir bu galip gelecek olanlar bizleriz....
wesselam |
ABIM CAN ABIM SENDEN BIR RICAM OLACAK.....
HADDIM OLMADAN.....
YAZILARINI COK BÜYÜK BIR ILGIYLE OKUYORUM...ALLAH RAZI OLSUN SENDEN ....YALNIZ BAZEN SENDE NEFSINE YENILIP FARKLI KELIMELER KULLANIYORSUN ABIM....BEN COK ÜZÜLÜYORUM O ZAMAN....YAZILAN VE YAZAN NE OLURSA OLSUN YAKISMIYOR SIZE O TÜR CEVAPLAR....BIZ EFENDIMIZIN(s.a.v.)ÜMMETI DEGILMIYIZ??????EN AZINDAN ÖYLE OLMAYA CALISIYORUZ!!!!!!!ÖYLEYSE O MUBAREK EN KIZGIN ANINDA BILE "YAZIK SANA "CÜMLESINDEN ÖTE GITMEMISTIR....ABIM GEL ÖYLEYSE BIZDE SEBEP NE OLURSA OLSUN DAHA DIKKATLI OLALIM....ZATEN SENIN BU CABUK ÖFKELENMENI BILENLER BU DURUMU OLUSTURUP SENIN BANLANMANA KATKIDA BULUNACAKLAR....MEHMET ABININ YAZDIGI COK SEY BENIM DE HOSUMA GITMIYOR AMA HAKARETTI DE DOGRU BULMUYORUM....O YÜZDEN BIRAZ DAHA DIKKAT.....SELAM VE DUA ILE KARDESINIZ
Mesaj 1 kez düzenlendi. En son cananberraramazan tarafından, 25.09.2007 - 18:26 tarihinde.
|
Gönderen: 25.09.2007 - 17:09 |
|
|
MÜSLÜMAN EDEP, AHLAK VE ERKAN İLE KONUŞUR, HİTAB EDER... |
|
|
94 Mesaj -
|
|
|
O nedenle ilk önce benim yazýlarýma karþý, cevap veriyorum yada din için gerçekleri söylüyorum zannýyla kocaman kocaman yazýlarla, içindeki zehiri kusan ve bunu bal zanneden sözde din kardeþlerimize þunlarý söylemek istiyorum.
Bütün insanlar için, kendini kandýrmak kadar bir kolay yol yoktur.
Deliye deli deseniz gýrtlaðýnýza yapýþýr.
Ben Hakkýn dostlarý yolunda yetiþen bir müminim. Allah'a and olsun yazdýklarým hakkýn ta kendisidir ve yine Allah'a and olsun bize dil uzatanlar en mütevazý deyimle zalimlerin ta kendisidirler.
Varýn kendinizi kandýrmaya aynen devam edin. Banada cevap yazmayýn. Bu yapabileceðiniz en doðru ve dürüstçe hareket olur.
Yunus Emre'den bir nefesle bu kardeþlerimizin hallerini anlatmaya çalýþayým.
Malum Yunus Allah'ýn veli kuludur. Söyleyen odur söyleten Allah'týr. Demekki o mübareðin karþýsýnada benim karþýma çýkan dindarlardan bayaðý çýkanlar olmuþ.
Aþksýzlara verme öðüt
Aþksýzlara verme öðüt öðüdünden alýr deðil
Aþksýz âdem hayvan olur hayvan öðüt bilir deðil
Kara taþa su koyarsan elli sene ýslatýrsan
O taþ yine kara taþtýr hünerli taþ olur deðil
Taþtan çýkar türlü sular ayaðýnda piþer neler
Cahil gönlü taþtan beter cahil yola gelir deðil
Þah balaban þahin doðan güzel övmüþ onu öven
Doðan zayýf olur ise doðanlýktan kalýr deðil
Güneþler güneþi gitti ahireti teþrif etti
Cahil onu öldü sanýr o hiç ölmez ölür deðil
Yunus olma cahillerden ýrak kalma ehillerden
Cahil salih olur ise cahillikte kalýr deðil
Gelelim MAKSAT KELAM OLSUN kardeþimizin edep dahilinde normal yazýsýna.
Bak kardeþim ben izahýný yapamayacaðým hiç bir þeyi buraya yazmam.
Biliyorsun ki deðerlendirmelerim sünnet olarak ele aldýðým mevzular içindi.
Yoksa misvaký bende merak edip bir ara kullandým. Onu kullanmak bu anlamda yani sünnet anlamýnda kimseye bir þey kazandýrmaz, kaybettirmezde. Saðlýklý olma açýsýndanda tersine bir þey söylemedim. Öyle olmasa Allah'ýn Resulü onu kullanmazdý.
Gerçek anlamda bir sünnet misali vereyim bugün içinde geçerlidir. Sað elimizle yemek yemek hiç bir zaman özelliðini kaybetmeyecek ve bu anlamda sevap olarakda kabul edilecek bir sünnettir. Bunun akýl ve mantýkla izah edilebilecek nedenlerini ayrýca yazmýyorum.
Baðdaþ kurup yemek yemek, parmaklarýyla yemek v.s gibi haller o zaman için geçerliydi. Þimdide yersiniz ama otomobilin olduðu yerde efendimizin yaptýðýný yapacaðým diye deveye binmek gibi bir hal olur bu durum.
Ýslam akýl ve mantýk dinidir. Hiç unutmam rahmetli babaannmem bir gün yemeðin ortasýnda eve gelmiþ, yediðim yemek hoþuna gittiði için parmaklarýyla içine dalýp aðzýna bir parça yemek atmýþtý. Sonra nemi oldu ? Ben yemeði anýnda býraktým. Bilmem anlatabiliyormuyum ?
Rahmetli babam, bu yemek sürecini önce yemeði yerdeki sinide ve tek kapta elle dahi olmak üzere yerdik diye anlatýrdý. Sonraki sürecin en son noktasý masada ve herkesin tabaðý ayrý ve yemek çatal ve kaþýkla yeniyor. Bardaklar dahi ayrý.
Allah'ýn helal kýldýðýný kim haramlaþtýrabilir.
Öyle olmasa Allah dostlarý zamanýn gereði gibi masalarda, ayrý tabakda ve çatal kaþýkla yemek yemezlerdi.
Dahada açýkçasý Allah o halleri bir Kuran deðeri olarak kabul etseydi, teknolojinin hiç bir þekilde geliþmesine hüküm kýlmazdý.
Oysa tüm yaþananlar ve yaþama hizmet eden eþyalar ve haller LEVHÝ MAHFUZ da bellidir. Sadece zamaný gelince ortaya çýkarlar.
Ýki yüzlü sahtekar bir insanýn. Ýnsanlara zarar veren bir ikiyüzlünün sarýkla namaz kýldýðýnda yetmiþ þehit sevabý aldýðýný hangi akýl ve mantýkla kabul edebiliriz ?
Maun suresi tam tersini söylemiyormu ? Hatta sarýk marýk sözüde geçmeden gösteriþ için namaz kýlanlarýn mahvolacaðýna iþaret etmiyormu ?
Sarýðýn sevabýna inanýrsak, MAUN suresi ne anlama gelir, ne anlamý kalýr ? Yoksa Allah ayete sarýðý ilave etmeyimi unuttu ?
Bakýn her þeyi düþünmeden Kuran, akýl ve mantýk süzgecinden geçirmeyen bazý cahil araplar Efendimizden sünnet nakledecem diye neler yapmýþlar. Bir örnekle anlatayým.
Efendimizin seyahatlerinden birinde beraberindeki insanlardan biri, Efendimiz etrafý kapalý üstü açýk bir kulübeye girdiðinde yüksekçe bir yere çýkar ve izlemeye çalýþýr.
Neyimi ? Efendimiz nasýl taharetleniyor onu görüp sünnet diye nakletmek için.
Elbette yararý olan ve Kuran'la çeliþmeyen ve herþeyden önce gerçek olan Efendimize ait yaþamsal örnekler örnek alýnýp yaþama katýlabilir.
Benim anlatmak istediðim bunlar deðil.
Þu bir ibret deðilmidir ve üzerinde düþünmek gerekmezmi ? Teknolojiyi bir kenara býrakalým. Geçmiþ dönemlerde insanlýðý periþan eden en aðýr hastalýklarýn yerini yenileri almadýmý ? Bunlarýn Allah'ýn iradesi olmadan zuhur etmesi mümkünmü ?
Peki bundaki hikmetin ne olduðunu hiç düþündünüzmü ?
KURAN'IN KUTSAL DEMEDÝÐÝ HER ÞEY ANCAK UYDURMA KUTSALDIR.
Mesaj 1 kez düzenlendi. En son mehmetkaratas tarafından, 25.09.2007 - 17:55 tarihinde.
|
Gönderen: 25.09.2007 - 17:54 |
|
|
|
70 Mesaj -
|
|
|
dinime söven müslüman olsa bari!!!
sahabelere hakaret edip sövüyorsun,
kahrolsun þeriat diyenleri destekleyip baðrýna basýyorsun,
islama kim hakaret ederse kardeþ sayýyorsun,
islam alimlerine etmediðin küfür kalmadý ustad beddiüzaman , seyid kuttub gibi büyük alimlere etmediðin hakaret kalmadý,
Resulullah asm arab kavminden olduðu halde tüm sahabe, halife ve islam alimleri arab olduklarý halde araplara karþý kin kusuyorsun,
Allah cc ayetlerini keyfine göre deðiþtirip baþörtülü bacýlarýma hakaret ediyorsun baþörtüye utanmadan arlanmadan arap geleneði diyorsun
ve
GELÝP BURDA AHLAKTAN EDEBTEN SÖZEDÝYORSUN..... RABBÝM KÝMÝN AHLAKSIZ KÝMÝN EDEBSÝZ OLDUÐUNU ÇOK ÝYÝ BÝLÝR.....
Dua et iftar vakti bizde yoksa ....
neyse
wesselam
|
Gönderen: 25.09.2007 - 18:03 |
|
|
|
94 Mesaj -
|
|
|
HÜSEYNCAN BU SÖZLER SANA,
ALLAH'A AND OLSUN YALAN SÖYLÜYORSUN, ÝFTÝRA ATIYORSUN VE SÖZLERÝMÝ SAPTIRIYORSUN. BUNU YAPACAÐINIDA DOLAYLI ÞEKÝLDE DAHA ÖNCE BELÝRTMÝÞTÝN.
ALLAH KATINDA HÝÇ BÝR ÝÞ KARÞILIKSIZ DEÐÝLDÝR.
ÝSTERSEN AYNEN DEVAM ET.
SANIRIM SÝTE YÖNETÝMÝ DE SENÝN NE YAPMAYA ÇALIÞTIÐINI TAKÝP EDÝYORDUR.
DÝLEYEN YAZILARIMI OKUYUP GERÇEKLERÝ ARAÞTIRABÝLÝR.
Alıntı Orijýnalý -huseyncan-
dinime söven müslüman olsa bari!!!
sahabelere hakaret edip sövüyorsun,
kahrolsun þeriat diyenleri destekleyip baðrýna basýyorsun,
islama kim hakaret ederse kardeþ sayýyorsun,
islam alimlerine etmediðin küfür kalmadý ustad beddiüzaman , seyid kuttub gibi büyük alimlere etmediðin hakaret kalmadý,
Resulullah asm arab kavminden olduðu halde tüm sahabe, halife ve islam alimleri arab olduklarý halde araplara karþý kin kusuyorsun,
Allah cc ayetlerini keyfine göre deðiþtirip baþörtülü bacýlarýma hakaret ediyorsun baþörtüye utanmadan arlanmadan arap geleneði diyorsun
ve
GELÝP BURDA AHLAKTAN EDEBTEN SÖZEDÝYORSUN..... RABBÝM KÝMÝN AHLAKSIZ KÝMÝN EDEBSÝZ OLDUÐUNU ÇOK ÝYÝ BÝLÝR.....
Dua et iftar vakti bizde yoksa ....
neyse
wesselam
|
Mesaj 4 kez düzenlendi. En son mehmetkaratas tarafından, 25.09.2007 - 18:13 tarihinde.
|
Gönderen: 25.09.2007 - 18:08 |
|
|
|
330 Mesaj -
|
|
|
Abiler yakismiyor ama size bu sözler...
Böyle güzel mübarek bi ayda - birakin ayi - $u üc günlük
dünyada kalp kirmaya hic degermi??
Bi konuyu tarti$mak veya fikir degi$ikligi olabilir fakat agir sözlerle degil.
Lütfen kirilmayalim... 
selam ve dua ile - karde$iniz
|
Gönderen: 25.09.2007 - 18:40 |
|
|
EFENDİMİZİN SÜNNETİ DENİNCE AKLA GELMESİ GEREKENLER.. |
|
|
94 Mesaj -
|
|
|
Ben güzel ahlaký tamamlamak için geldim diyen ve kendisine vazifesi tekrar tekrar sorulduðunda yine ayný cevabý veren Allah'ýn Resulünün sünneti bize býraktýðý güzel davranýþlar haller ile Kuran'ýn anlattýðý en mükemmel insandýr.
Onun ahlaký Kuran'dý denmesinin sebebide budur.
Onun davranýþlarýndan hayýr, hizmet, barýþ üreten herþeyi sünnet olarak kabul edip almak en doðru yoldur bence.
Þekil ve biçim içeren ve hiç bir özelliði olmayýp hiç bir þey üretmeyen kavramlara sünnet demekse biraz lüks bir yorumdur.
Sünnet konusunda güzel bir yazý aktarýyorum. Uzun deyip sýkýlmazsanýz okumanýzý tavsiye ederim.
Dünyadaki Fesatlar ve Peygamber Ahlaký
17/02/2007
AHLÂK-I MUHAMMEDÝYE: PEYGAMBER AHLAKI
Ahlâk-ý Muhammediye, Kur-an’ýn hayata geçirilmesidir. Kur-an, evrenin her noktasýna, her hücresine, her atom çekirdeðine sinmiþ bir gerçektir. Bunun insan hayatýna geçirilmesi oldukça güç bir hadisedir. Bütün evreni hükmü altýnda tutan o muhteþem sýrrýn, insan hayatýna geçirilmesi elbette ki zor bir þeydir. Yani galaksileri yöneten yasalarý insan hayatýna ancak Muhammed ahlakýyla yerleþtirilmiþtir.
Efendimizin, “Beni seven arkamdan gelsin!” emrini bir anlamda þöyle kavramak lazým. Bir ordu kabul edin. Bu ordunun bir kumandaný vardýr, o kumandanýn planlarý, zekasý, kabiliyeti, sonsuz cesareti vardýr. O ordudaki bir er, bu kumandanýn arkasýndan yaptýklarýný yapmak zorundadýr, ama hiçbir zaman ne komutanýn planlarýný anlayabilir, ne de kumandanýn cesaretine eriþebilir. O nedenle, efendimizin arkasýnda bir nefer olmak gerektiðini bilmek her mü’minin vazifesidir. Bu vazifeden hiç kimse kendini soyutlayamaz. Onun içindir ki, nefsin bütün mel’anetine, nefisler birliðinin ortak pisliklerine, þeytanýn bütün hainliðine raðmen, biz ahlâk-ý Muhammediye yolunda yalnýz deðiliz. Bize sahip çýkan çok yüceler var.Onlarýn sýrrý, kainattaki bütün þerlerin çok üstündedir. Bütün mesele, gönüle bu sevgiyi, Muhammed(s.a.v)sevgisini aþýlayabilmektir.
Þirkten kurtulmak için infakýn, namazýn, Kur-an dinlemenin büyük hikmetleri vardýr. Ýyi niyetli bir mü’min ahlâk-ý Muhammediye’ye taliptir, ama imanýnda bir türlü aþamadýðý noktalar vardýr.
Çok iyi niyetli, imanýndaki eksiklikleri aþaðý yukarý tamamlamýþ, ama onun þirkten uzaklaþmasýný saðlayacak olan namaz ve infak gibi yüce ibadetlere sokulmasýný adeta engelleyen pürüzler var. Bu pürüzlerin telafisi mümkündür.
Yalnýz þunu iyi anlamak lazýmdýr. Verilecek reçeteler, âþikar müþrikler, âþikar münafýklar için deðildir. Bu reçeteler, mü’minlerin bu hastalýða yakalanmamasý için adeta bir nevi aþýdýr.
Bunlardan mü’minlerin imanýnda en büyük gediklerden birini açan takdir-i ilahi’ye karþý zaaflardýr ki, bunlar insanlara vesvese þeklinde yansýr. “Þu nasýl olacak? Bu nasýl olacak? Diye düþünmemesi lazým.
Bir mü’minin bunlarý zihinden geçirmemesi gerekiyor, ama geçiriyor. Çünkü bunlar, insanýn hayatý boyunca mücadele ederek Cennet’e götürmekle mükellef olduðu otomatik cereyanlar, parazitlerdir.
Bu ekraný parlak olarak görebilmek için ahlak-ý Muhammediye’yi taklit þarttýr. Bunun için efendimizin özel emriyle Nâs ve Felâk surelerini tekrar etmemiz lâzým. Felâk suresini dýþardan gelen etkilere,
vesveselere;Nâs suresini de kendi nefsinin icad ettiði vesveselere karþý okumalýyýz. Bu ikisini çok iyi ayýrt etmek lazým. Biri dýþ þerlerden, diðeri de iç þerlerden korur.Eðer bizi vesveseye sevk eden dýþ þerler varsa ki çoðunlukla vardýr, ikisini beraber okumamýz lazým. Bunlarý ayýrd edemiyorsak iki sureyi birlikte okumalýyýz.
Ýkinci reçete, infaka karþý nefsin doðurduðu parazitleri yenebilmek için, yani cimriliði katletmek için bir reçetedir. Eðer bir mü’min infakýnýn zarara uðradýðýný fark ederse, günde onbir defa Sure-i Mâûn’u okumalýdýr. (Eraeytellezi)
Nefsi ýsrarlý olarak þirke meylediyorsa; paraya, çevreye tapmaktan kendini kurtaramýyorsa, bunun için de sürekli Kâfirun suresini onbir defa okumalýdýr. Bu üçlü reçeteyi uygulamak kolaydýr, saati de yoktur. Nefsinin isteklerini hissettiði anda, vesveseye düþtüðü anda bu reçeteyi uygulayabilirler.Onbir defa okunmasýnýn hikmetine gelince; onbir sayýsýnýn Ýslamiyetteki özelliði, 99 sayýsýnýn onbirin dokuz katý olmasýdýr. Allah’ýn isimleri de doksandokuzdur. Yani Esma-i Ýlahi’ye bir merdivendir.
Ahlâk-ý Muhammediye’nin temeli namazdýr. Ýkincisi de infaktýr.
Þu halde bu yola girdiðiniz zaman olmazsa olmaz iki þey vardýr: Namaz ve infak…Namaz ve infak binasýnýn etrafýndaki süsler tamamlanýnca ahlak-ý Muhammediye binasý bakmaya doyulamayacak güzellikte olacaktýr. Ama Efendimiz (a.s) önce namaz ve infak dediði için
biz bunlara temel dedik. Yoksa ahlak-ý Muhammediye de hiçbirþey detay deðildir.
Sünnet dediðimiz hadise, efendimizin yaþam tarzýna uyumdur. Ama biz bunlarý 1400 yýllýk zaman dilimi içerisinde öyle ihmal etmiþ, öyle zaafa uðratmýþýz ki,sünnet deyince kala kala bir sakal býrakmak kalmýþ. Halbuki Muhammed ahlaký içinde efendimizin hayat tarzýný çok iyi anlamak lazýmdýr.
Efendimiz yoldan geçerken bir taþý alýp kenara koymuþsa,bunu sýradan bir hadise olarak görmeyiz. Bu, insanlara hizmet etmenin bir iþaretidir. Çünkü o taþý efendimiz kaldýrmasaydý, bir mü’min geçerken ayaðý tökezleyebilirdi. Bu ne demektir? “Ey mü’minler mü’min kardeþlerinizi rahat ettirecek her türlü davranýþa mecbursunuz. Ben bir peygamberken, bu taþý aldým, kenara koyuyorum. Bunu yaparak, bu davranýþý ahla-ý Muhammediye repertuarýna geçirdi.
Sünnet-i Muhammedi nedir? Sünnet-i Muhammedi þekilde deðil, özdedir. Efendimiz gibi tolerans sahibi olmadýkça, infak zevki taþýmadýkça, affedici olmadýkça,merhametli olmadýkça sünneti taklit etmiþ olmayýz.
Dünyadaki tüm fesatlarý bir de efendimizin gözünden seyrediniz. Efendimiz bütün hadiseleri görüyordu. Oniki sene bu hain insanoðlunun karþý çýkacaðýný biliyordu. Ama buna raðmen efendimiz, cesaretle korkusuzca hiçbirþeyden yýlmadý. Ne þeytanýn tertibinden, ne de insanlarýn bir araya gelerek yaptýklarý oyunlarýndan yýlmýþtýr. O, gönüldeki Cennetin özüdür. O bunun mucididir. Onun dýþýnda gördüðünüz þeyler, cesart deðil, kavgacýlýktýr.
Dr.Haluk Nurbaki
“Peygamber Çizgisinde Yaþamak”
Adlý kitaptan…Nesil Yayýnlarý
|
Gönderen: 26.09.2007 - 11:41 |
|
|
|
1463 Mesaj -
|
|
|
ALLAH rahmet etsin haluk nur baki hocaya evet gene þahene yazýlarýndan biri evet kur'aný sünneti anlamaya anlatmaya çaýlþmýþ gene baksanýza.
Sünnet dediðimiz hadise, efendimizin yaþam tarzýna uyumdur. Ama biz bunlarý 1400 yýllýk zaman dilimi içerisinde öyle ihmal etmiþ, öyle zaafa uðratmýþýz ki,sünnet deyince kala kala bir sakal býrakmak kalmýþ. Halbuki Muhammed ahlaký içinde efendimizin hayat tarzýný çok iyi anlamak lazýmdýr.
Efendimiz yoldan geçerken bir taþý alýp kenara koymuþsa,bunu sýradan bir hadise olarak görmeyiz. Bu, insanlara hizmet etmenin bir iþaretidir. Çünkü o taþý efendimiz kaldýrmasaydý, bir mü’min geçerken ayaðý tökezleyebilirdi. Bu ne demektir? “Ey mü’minler mü’min kardeþlerinizi rahat ettirecek her türlü davranýþa mecbursunuz. Ben bir peygamberken, bu taþý aldým, kenara koyuyorum. Bunu yaparak, bu davranýþý ahla-ý Muhammediye repertuarýna geçirdi.
Sünnet-i Muhammedi nedir? Sünnet-i Muhammedi þekilde deðil, özdedir. Efendimiz gibi tolerans sahibi olmadýkça, infak zevki taþýmadýkça, affedici olmadýkça,merhametli olmadýkça sünneti taklit etmiþ olmayýz.
ALLAHu teala c.c anlamayý nasip etsin hepimize
|
Gönderen: 26.09.2007 - 13:16 |
|
|
Şu an Yok üye ve 1060 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.
[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye] |
|
 |
|
Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve
afiyet dolu ömür dileriz:
timuçin06 (58), keslik (61), yunus_vuslat (42), mekom (54), gülengül (51), mehmet61301 (64), Nihat1970 (55), AHMET SAKARYA (45), tunc (36), melekduyar (48), ilk1adres (37), agamda (62), cile (49), toprakscs_ (30), karademir66 (45), CENNETyolu (40), doktorfatih (52), yav65 (60), hüzün_cicegi (41), yakup_ozdemir (44), Muazzez (34), cacabey (41), yildizelektroni.. (46), EFSUN (46), buraksakin (43), KalpPrensesi (39), fatihmustafa (39), mürsid (56), semakayran (40), nihat_1973 (52), gurbetteyim (48), teslimiyet (38), Hizmet (44), eagle38 (50), muzosat (56), Beykurt (61), SHaDeeD (39), Rambo06 (42), cömert (54), haydar_arslan (56), Mevlevi-i (43), ysipal (61), Leyla_karanlik (42), Mechul_Man (52), CILEKES_28 (63), bilgin_dk (57), fatmagul (47), onur tatli (39), necmi efe (61), EnginNAMLI (50), auluocak (53), OzkanCelik (40), mevlana_cocugu (38) |
|
|
|
 |
|