|
 |
 |
|
Toplam Forum: 69
*** Toplam Konu: 30100
*** Toplam Mesaj: 148193 |
|
|
|
|
|
Gönderen |
|
|
|
1125 Mesaj -
|
|
|
Selamün aleyküm,
Yemin etmenin günah olduðunu duydum,aslý nedir?
Kur'an-ý Kerim'de ALLAH (c.c.):'Kefil olarak size ALLAH yeter' diyor,yemin etmek de ALLAH'ý kefil göstermek deðil midir?
Bir de Nisa suresi'nin 166.ayetinin þu hadiseye istinaden inmiþ olduðunu okudum:Resulullah(a.s.m) yahudilere hitaben:'Vallahi benim ALLAH'ýn Peygamberi olduðumu bildiðinizi biliyorum' buyurdu.Yahudiler de 'hayýr bilmiyoruz 'dediler.Burada Resulullah (a.s.m) 'vallahi ' kelimesini kullandýysa nasýl yemin etmek günah olur?Açýklayabilir misiniz?
ALLAH razý olsun,teþekkürler.
|
Gönderen: 29.09.2006 - 10:14 |
|
|
|
1227 Mesaj -
|
|
|
aleykum selam kardeþim..
Yemin etmek günah deðildir. Ancak bazý yeminler ediliþ tarzý ve kullanlýdýðý kelimeler sebebiyle haram olur.
Yemin edildiði zaman yapýlasý kiþiye yük ve vacip olan bir fiil olduðu için yemini fazla kullanmamak gerekir.
Yemin, akitlerde ve husûmetlerde sözü te'kid için meþrudur. Meþrûtiyeti Kur'ân-ý Kerîm ve Sünnetle sabittir. Kur'ân'ýn bir çok sûresi deðiþik cisimler üzerine yapýlan yeminlerle baþlar. Tin, Þems, Fecr sûreleri bu kabildendir. Bakara sûresinin 225. ve Mâide sûresinin 89. âyetinde Allah Teâlâ'nýn, yemin-i laðv sebebiyle kullarýný mülahaza etmeyeceði bildirilmektedir. Yine Mâide sûresinin 89. âyetinde sorumluluk getiren yeminin mûn'akýde yemini olduðu ifade edilmekte, yeminlere riayet emedilmekte ve yeminini bozanlarýn nasýl keffaret ödeyecekleri beyan edilmektedir. Bunlarýn yanýsýra; Nahl (16) 38, 92, 94; Âlu Ýmran (3) 77; Mâide (5) 53, 108; En'am (6) 109; Tevbe (9) 12,13; Nur (24) 53; Fatýr (35) 42; Mücâdele (58) 16; Münafýkûn (63) 2; âyetleri de yeminin meþrûtiyetinin Kur'ân'dan delilleridir.
Hz. Peygamber bir hadisinde ümmetine, babalar ve putlar adýna yemin etmemelerini, yemin edeceklerse Allah adýna yemin etmelerini ya da hiç yemin etmemelerini emretmiþtir (Ahmed b. Hanbel, Müsned, II, 7; Tirmizî, Nuzur, 8).
Rasûlüllah bizzat kendisi de yemin etmiþtir. Onun yemin ederken en çok kullandýðý tabirlerden birisi: "Nefsime veya Muhammed'in nefsine sahip olana yemin ederim ki. "dir (Örnek olarak bkz. Ýbn Mâce, Keffaret 1; Ahmed b. Hanbel, a.g.e., IV, 16).
Yemin çeþitleri
1- Uyulmasi vacip olan yeminler: Farz olan bir ibadeti yapmak veya masum bir insani ölümden kurtarmak, ya da bir harami terk etmek için yapilan yeminleri yerine getirmek farzdir. Çünkü Hz. Peygamber (s.a.v) "Âllah'a itaat etmek üzere yemin eden kisi itaat etsin" buyurmustur. Bu kabilden olan bir yeminin geregini yerine getirmeyen kisi günahkar olmustur; tevbe ve istigfar etmesi icab eder, ayrica yemin keffareti ödemesi gerekir.
2- Edilmesi haram, uyulmamasi cevap olan yeminler:
Bir farzi terk etmek veya bir harami islemek için yemin etmek haram bir yemindir, bozulmasi farzdir. Dolayisiyla, meselâ ana babasi ile konusmamaya yemin eden kisi, onlarla konusacak, yani yeminini bozacak ama yemin keffareti ödeyecektir. Ayrica haram birseyi yapmaya yemin ettigi için tevbe istigfar edecektir. Hz. Peygamber; Bir seye yemin edip de, baskasini daha hayirli gören kisi yemininden dolayi keffaret ödesin, sonra da o hayirli olan seyi yapsin"buyurmustur (Nesâî, Eyman, 41; Ebû Dâvud, Eyman, 12).
Bir baska hadiste de söyle buyurulmustur: "Rabbe isyanda, silayi rahmi kesmekte ve mâlik olmadigin seyde sana yemin de, nezir de yoktur" (Ebû Davud Eyman, 12; Nesâi, Eyman, 17; ibn Mâce, Keffaret, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 185, 202).
sâ'bî'ye göre haram bir fiili islemek üzere yemin eden kisi yeminini bozar, yani o harami islemez. Ayrica keffaret ödemesine de gerek yoktur. Çünkü Hz. Peygamber kisinin harami islememesinin yeminine keffaret oldugunu söylemistir (Ebû Davud, Eyman, 12).
Hanefiler mün'akide yemininden dolayi kullarin sorumlu tutulacagi bildiren âyetin zahirine dayanmaktadirlar (Mâide, 89).
3- Uyulmasi mendup olan yeminler: Bir maslahata müteallik olan yeminlerdir.
Yapilmasi mendup olan bir fiili islemek için edilen bir yemine uymak da menduptur. Böyle bir yeminin bozulmasi mekruhtur, keffaret gerekir.
4- Mübah olan yeminler:
Mübah olan bir isi yapmak veya yapmamak, ya da dogru olan bir haber üzerine yemin etmek mübahtir. Böyle bir yeminin bozulmasi efdaldir. Bozulursa keffaret gerekir.
5- Mekruh olan yeminler:
Mekruh olan bir fiili islemek veya mendubu terketmek için yemin etmek mekruhtur. Alis veris esnasinda yemin etmek de mekruhtur. Böyle bir yeminin bozulup keffaret ödenmesi efdaldir. Yemine sadakat ise mekruhtur (Kâsânî, a.g.e., III, 17, 18; ibn Kudâme, el Mugnî, II, 167; Necati Yeniel-Hüseyin Kayapinar, Süneni Ebû Davud Terceme ve serhi, XII, 236).
Yemin hakkýnda daha geniþ bilgi için
YEMÝN
Selam ve dua ile
|
Gönderen: 29.09.2006 - 10:34 |
|
|
Şu an Yok üye ve 681 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.
[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye] |
|
 |
|
Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve
afiyet dolu ömür dileriz:
kerim75 (52), yandim ali (59), özlem (46), farandag (50), nurahsen81 (44), sivetok (53), university (47), esma elibüyük (35), macepers (43), nuray burak (41), mertmus (31), selin_622 (62), beste1963 (62), gurbetci68 (52), sevdican (57), ömer eren (49), aysenurceylan (42), SARISINgenc (40), GoriLLa UniT (40), akcaabatli30 (52), Seyfullah_21 (42), ahmetfurkan (51), hakan kara (47), REÝSHAN (49), assaf (40), islam2 (37), ibrahimkc (63) |
|
|
|
 |
|