|
 |
 |
|
Toplam Forum: 69
*** Toplam Konu: 30100
*** Toplam Mesaj: 148193 |
|
|
|
|
|
Gönderen |
|
|
|
|
http://www.ravda.net/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=24018
yukaridaki forumda aynen söyle yaziyor:
Selman-ý Farisi'den rivayet olunduðuna göre Rasulullah(asm)'dan, yað, peynir ve yabani eþek etinin hükmü sorulmuþ, O da þöyle buyurmuþtur: "Helal, Allah'ýn kitabýnda helal kýldýðý, haram da Allah'ýn kitabýnda haram kýldýðýdýr; hakkýnda bir þey söylemedikleri ise sizin için affedip serbest býraktýklarýdýr"
2.Helal ve Haram Kýlan Yalnýz Allah'týr:
Ayet mealinde þöyle buyurulur: "Dilinizi yalana alýþmýþ olduðu için her þeye 'þu haramdýr bu helaldir' demeyin, zira Allah'a karþý yalan uydurmuþ olursunuz.." (Nahl 116)
-----------------------------------------
ama altta þöyle devam ediliyor:
Erkeklere ipeði haram kýlmýþ, bunun yerine keten, yün ve pamuk gibi elbiseler vermiþtir.
... müstehcen, tahrik edici resim ve müzik
Soru: bunlarin haram oldugu Kuranda geçmiyor.
sizler bunlara haram derseniz, o zaman
yukaridaki ayeti ve hadisi hiçe saymiyormusunuz?
ve yine þöyle devam ediliyor:
Imam Ebu Hanife ve Muhammed'e göre...
Ebu Yusuf, Malik, Þafi'i ve Ahmed b. Hanbel'e göre
ve yine en altta:
Umumi Kaideler:
...
Helal ve Haram Kýlan Yalnýz Allah'týr
þimdi bu yazida üstteki yazilar ile çeliþmektedir!
Helal ve Haram Kýlan Yalnýz Allah ise, ki öyledir!
bu imamlar neyin nesidir?
Allah onlara helal ve haram kýlma hususunda herhangi bir yetki vermiþmidir???
en saðlam ve en dürüst bir cevap bekliyorum.
Mesaj 1 kez düzenlendi. En son Federal tarafından, 21.07.2005 - 11:55 tarihinde.
|
Gönderen: 20.07.2005 - 11:56 |
|
|
|
1227 Mesaj -
|
|
|
selamun aleykum Federal kardeþim..
Öncelikle þunu belirteyim ki okuduðunuz forumdaki yazý tarafýma ait deðil.. Bu yazý alanýnda kendisini her yönüyle ýspatlamýþ ilmi ve fikri ile günümüzde en önemli fýkýh alimlerinden Prof. Dr. Hayrettin Karaman hocamýza aittir..
Yazý baþlýðýndan da anlaþýlacaðý gibi o yazý Ýslam'da (Ýslam Hukukunda) hüküm verirken uyulmasý gereken umumi kaidelerin ne olduðunu göstermek için yazýlmýþtýr.. O kaideler kiþilerin heva ve heveslerinden deðil belli bir metodla Kuran ve sünnet dairesinde konmuþtur.. Allah Rasulunden bugüne kadar fýkýh alanýnda söz sahibi fakihlerin sözleri ve uygulayageldikleri metodlardýr.
Bizim bu yazýyý buraya eklememizde ki sebeb ise verdiðimiz cevaplarda bu umumi kaidlerin bilinmesinin daha uygun olacaðýdýr.
Sizin sorunuza gelince..
Öncelikle þunu söyleyelim ki yazýda herhangi bir çeliþki yoktur.. Cýmbýzla çekilip alýnan sözler ile yazýnýn çeliþkili olduðu kararýna varmanýz doðru deðildir. O yazý bir bütün halinde yazýlmýþtýr ve bütün halinde incelenmeldir.
Fýkýh ve Fýkýh Usulü konusunda bilginiz ne derecede olduðunu bilmiyorum.. Ama bilinmesi gerekn bir þey var ki Fýkýh baþlý baþýna metod ve bilgi isteyen bir daldýr. Ve ehil olmayan kiþilerin bu þekilde yorum yapmasý doðru deðildir.
Elbette ki Allah'ýn helal ve haram kýlmasý dýþýnda kimsenin haram ve hela kýlma yetkisi yoktur. Ancak bu ayeti sadece lafýz olarak inceleyip kabul edemezsiniz. Bunun gibi bir çok ayet olduðu gibi Allah Rasulu size ne verdiyse onu alýn neyi nehyettiyse ondan kaçýnýn þeklinde de ayetler vardýr.
Kuran'da herþeyi bire bir kelime kelime bulmak mümkün deðildir. Çünkü Kuran böyle bir kitap deðildir. Her bir yasaðý her bir haramý tek tek yazmak Kuran'ýn metodu deðildir. Kuran'da neyin en için haram kýlýndýðý anlatýlýr. Ve insanlara bir yol gösterilir. Hakkýnda hüküm verilmeyen yani Kuran'da açýk ifadeyle durumu belirtileyen þeyler ise Allah Rasulu tarafýndan söylenmiþtir. Eðer Allah Rasulun hayatýný incelerseniz buna dair bir çok örnek görürsünüz.. Ki zaten Allah Rasulu Kuran'ýn hem teplicisi hem de yaþayan örneði hem de açýklayýcýsý hem de tamamlayýcýsý idi. Allah Rasulu olmadan Kuran'a göre hüküm verebilmek mümkün deðildir.
Fýkýh ve Fýkýh usulü de daha sonralarý Kuran ve Rasulun metodu örnek alýnrak doðmuþ ve geliþmiþtir.
Eðer Fýkýh usulü hakkýnda bilginiz var ise bilirsiniz ki Edille-i Þeriyye (yani hüküm kaynaklarý 4 tanedir. Kuran, Sünnet, Ýcma, Kýyas...
Eðer bir konu hakkýnda Kuran'da hüküm yoksa Sünnete bakýlýr.. Eðer sünnette d bir hüküm yoksa benzeri hükümlere bakýlýp kýyas yapýlýr ve verilen hüküm icma ile kabul edilir.
Yalnýz burda unutulmamasý gereken husus bunlarýn ehil kiþiler tarafýnda yapýlmasýdýr.
Bu konuda sözü uzatmak uygun olmaz. Size tavsiyem fýkýh usulu hakkýnda bir kaç eser okuyun.. Orda bu konular çok daha detaylý bir þekilde anlatýlmaktadýr.
Konuya bu þekilde yaklaþmanýz doðru deðildir.
ÝnþaAllah sorunuza az da olsa bir cevap olmuþtur..
Eðer isterseniz yazýnýn asýl kaynaðý olan Hayrettin Karaman hocamýza da sorunuzu iletibilirsiniz.. Þüphesiz bu konuda en güzel cevabý kendisi vericektir.
Soru sorabilmeniz için adres..
Hayrettin Karaman
Selam ve dua ile
|
Gönderen: 22.07.2005 - 12:14 |
|
|
Şu an Yok üye ve 731 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.
[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye] |
|
 |
|
Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve
afiyet dolu ömür dileriz:
kerim75 (52), yandim ali (59), özlem (46), farandag (50), nurahsen81 (44), sivetok (53), university (47), esma elibüyük (35), macepers (43), nuray burak (41), mertmus (31), selin_622 (62), beste1963 (62), gurbetci68 (52), sevdican (57), ömer eren (49), aysenurceylan (42), SARISINgenc (40), GoriLLa UniT (40), akcaabatli30 (52), Seyfullah_21 (42), ahmetfurkan (51), hakan kara (47), REÝSHAN (49), assaf (40), islam2 (37), ibrahimkc (63) |
|
|
|
 |
|