0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI

önceki konu   diğer konu
11 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
ebubera su an offline ebubera  
TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI
133 Mesaj -
Biz peygamber in yolundan gidiyoruz diyen ifsad edicilere bir soralým hele. Niçin müþrikleri seviyor ve onlarý kayýrýyorsunuz ? mesela "Enel Hak" diyen bir Hallacý Mansur'u, “Bu elbisenin (kendi elbisesin i kastediyo r)içinde Allah'tan baþkasý yok diyen” Nesimi'yi, “sizin taptýðýnýz benim ayaðýmýn altýnda” diyen Arabi'yi niçin çok seviyorsu nuz ? Ayaðýnýn altýnda altýn varmýþ da halk parayý seviyormuþ da gibi küfre kýlýf arayan ilahiyatçýlarýn kulaklarý çýnlasýn, geçsinler bu ayaklarý, biraz sonra göreceðiz bu zýrvalarýn te'vil edilemeye ceðini.

Sünnete uyduðunu iddia eden tasavvufçulara soralým, "sizin meþhur evliyanýzýn hangisi gibi, Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) bir gün kalkýp "Ben Allahým" diye (hâþâgöz kırpma nâra attý ? hangi sahabe "bazen ben Allah'a ibadet ederim, bazen Allah bana ibadet eder dedi ?

Hangi sahabe veya tabiin þeyhinin kabrinden yardým istedi veya ilim tahsil etti veya hangisine gaibten vahyler geldi? Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) in vefatýndan sonra Ebu Bekr radýyallahu anh Ömer radýyallahu anha : "Bizimle gel rasululla hýn yaptýðý gibi Ümmü Eymen'i (radýyallahu anha) ziyaret edelim" dedi. Ziyaretin e gittiler, yanýna varýnca kadýncaðýz aðladý. Kendisine : "Niye aðlýyorsun? Allah'ýn kendi nezdinde hazýrladýðý, Rasululla h ( sallallah u aleyhi ve sellem ) için daha hayýrlýdýr" dediler. Kadýn onlara: "ben de biliyorum ki Allah'ýn yanýndaki Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) için elbette daha hayýrlýdýr. Ancak ben semadan vahyin kesilmesi ne aðlýyorum". Cevabýný verdi. (Ümmü Eymen) bu sözüyle onlarý da aðlattý ve ümmü Eymen'le beraberce aðladýlar.[6]

O sahabe ne þeyhinin bakýþlarýndan feyz ile bilgileni yordu, ne onu rabýta ederek manen yükseliyordu, ne de ölülerin kabrinden ilim tahsil ediyorlar dý. Onlar Kur'an-ý Kerim ve peygamber in sünnetini bilenleri arayýp buluyor, dizlerini n dibinde dinliyor, bilmediðini soruyor ve öðrendiklerini öðretmek için çalýþýyorlardý. Muaz bin Cebel genç yaþta ölüm döþeðinde iken etrafýnda talebeler i aðlaþýyordu. Niçin aðlýyorsunuz, ben nasýl olsa bu emaneti sahibine vereceðim deyince talebeler: "Biz senin ölümüne deðil, seninle birlikte giden ilme aðlýyoruz" demiþlerdi. Hepsi de onun kabrinden ilim öðrenilemeyeceðini biliyordu . Ya kabirlerd e þeyhinden ilim tahsil etmeye devam ettiðini iddia eden tasavvufçulara ne demeli ? Zira tasavvuf kitaplarý bu zýrvalarla dolu.

Ebu Hureyre'yi bu güne dek 1400 küsur sene taþýyýp getiren ilim onun 4 sene tahsil ettiði ilimdir. Bu dört senenin bereketi uðraþýlan ilmin Kur'an ve sahih sünnet olmasýndandýr. Halbuki 20 sene þeyh efendinin hizmetind e bir mürid manevi irþad feyzle olur, rabýtayla olur hikayeler iyle oyalanýp durur da, sünnet diye de bir yýðýn bidatý öðrenir, ne abdestin rüknünü bilir ne namazýn erkanýný, ne alýþveriþ ahkamýndan haberi vardýr ne feraizden ne cihad vardýr þeyhin gündeminde ne iman ki müridine bir nebze bulaþsýn. Varsa yoksa geniþleyen saltanatýn bekasý, akýn akýn gelen kalabalýklarýn aðýzlarýnda geveledik leri kerametle r! Ve þeyhin aðýrlýðýndan ezilmiþ koyun postundan daha ezik bir ümmet!

Silsile-i sâdat'ýn baþý dediðiniz Ebu Bekir (radýyallahu anh) 'ðavs' deðildi ki kendisind en yardým istensin. Ali (radýyallahu anh) ðavs deðildi ki imdat diyenin yardýmýna gelsin. Osman (radýyallahu anh) evinde mahsur iken susuzlukt an takati kesilmiþ bir yudum suya muhtaçtý da ancak Allah'tan yardým istiyordu . Þimdi sorarým size silsile-i sadat'ýn baþý diye ismine sýðýndýðýnýz kimseler ðavs deðilmiþ de size ne oluyor, babasý ölüp de posta konan her çocuk ðavs üniformasý giyiyor! Abdul Kâdir Geylanî'yi imdada yetiþenlerin en büyüðü "Ðavs-ý A'zam" seçen kimdir? Eskiyen þeyhleri kutup, evtab, ebdal yapan kimdir? Ýmam Ebu Hanife sizin inandýðýnýz gibi inanmýyordu bu isimleri bilmiyord u ve Allah'tan baþka bir ilahý olmadýðý gibi Allah'ýn kendisine böyle yardýmcýlar edindiðine de inanmýyordu ve hatta onun zamanýnda bu inançlar Ýslam ümmetinin inancýna bulaþmamýþtý. Ýmam Malik sünnette delilini bulamadýðý bir meselede gayrýna iltifat etmeyecek kadar sünnete baðlý idi. Ýmam Þafi de tasavvufu n þirkinden, küfründen, bidatýndan beridir. Ýmam Ahmed bin Hanbel Kur'an Allah kelamýdýr dediði için zindanlar da iþkence görüyordu bu tasavvufçular ise Kur'an zahiri ilimdir, avamý ilgilendi rir, biz ilmin bâtýnýna talibiz diyerek Kur'an-ý Kerimin þerî ahkamýný bidata ve þirke dönüþtürmekte, fenafilla h mertebesi ne eriþtiðini zannedenl erse ibadetler i hepten terk etmekte, haramlarý helal saymaktadýr. Fenafilla h Allah'a ulaþma ve onda kendini kaybetme demektir. Bu terim Ýslamî deðil sadece tasavvufîdir. Hindû putperest lerin Nirvana’ya ulaþmalarý aynen bunun gibidir.

Kendisini Allah'ýn kulu bilen ve tevhidi en güzel kavrayan sahabe bu tasavvufçular gibi süpermen deðildi ve kendi canýný kurtaramýyordu, peygamber dahi haince þehit edilen 70 kurrâ sahabinin pusuya düþürüleceðini bilmiyor, onlara yardým edemiyor ve oturup aðlýyordu. Peygamber in yardým edemediði yerde þeyhler kelebek gibi uçuyorlar bu hangi din ? Taif'te taþlanan peygamber uçamadý, taþlardan kaçamadý. Amcasý Hamza’ya saplanan mýzraða yetiþemedi. Ciðerparesi oðlu Ýbrahim vefat ederken, ölüm meleðinin torbasýna elini atýp Ýbrahim'in ruhunu alarak, býrak biraz daha yaþasýn diyemedi, hem aðlýyor, hem de Ey Ýbrahim gidiþinle bizi hüzünlendirdin" diyordu . Bunlarýn hepsini yaptýðýný iddia eden þeyh ve ona inanan mürid, ne kadar Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) in dinindend ir, diye sormak elbette hakkýmýzdýr.
Biz peygamber in yolundan gidiyoruz diyen ifsad edicilere bir soralým hele. Niçin müþrikleri seviyor ve onlarý kayýrýyorsunuz ? mesela "Enel Hak" diyen bir Hallacý Mansur'u, “Bu elbisenin (kendi elbisesin i kastediyo r)içinde Allah'tan baþkasý yok diyen” Nesimi'yi, “sizin taptýðýnýz benim ayaðýmýn altýnda” diyen Arabi'yi niçin çok seviyorsu nuz ? Ayaðýnýn altýnda altýn varmýþ da halk parayý seviyormuþ da gibi küfre kýlýf arayan ilahiyatçýlarýn kulaklarý çýnlasýn, geçsinler bu ayaklarý, biraz sonra göreceðiz bu zýrvalarýn te'vil edilemeye ceðini.

Sünnete uyduðunu iddia eden tasavvufçulara soralým, "sizin meþhur evliyanýzýn hangisi gibi, Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) bir gün kalkýp "Ben Allahým" diye (hâþâgöz kırpma nâra attý ? hangi sahabe "bazen ben Allah'a ibadet ederim, bazen Allah bana ibadet eder dedi ?

Hangi sahabe veya tabiin þeyhinin kabrinden yardým istedi veya ilim tahsil etti veya hangisine gaibten vahyler geldi? Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) in vefatýndan sonra Ebu Bekr radýyallahu anh Ömer radýyallahu anha : "Bizimle gel rasululla hýn yaptýðý gibi Ümmü Eymen'i (radýyallahu anha) ziyaret edelim" dedi. Ziyaretin e gittiler, yanýna varýnca kadýncaðýz aðladý. Kendisine : "Niye aðlýyorsun? Allah'ýn kendi nezdinde hazýrladýðý, Rasululla h ( sallallah u aleyhi ve sellem ) için daha hayýrlýdýr" dediler. Kadýn onlara: "ben de biliyorum ki Allah'ýn yanýndaki Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) için elbette daha hayýrlýdýr. Ancak ben semadan vahyin kesilmesi ne aðlýyorum". Cevabýný verdi. (Ümmü Eymen) bu sözüyle onlarý da aðlattý ve ümmü Eymen'le beraberce aðladýlar.[6]

O sahabe ne þeyhinin bakýþlarýndan feyz ile bilgileni yordu, ne onu rabýta ederek manen yükseliyordu, ne de ölülerin kabrinden ilim tahsil ediyorlar dý. Onlar Kur'an-ý Kerim ve peygamber in sünnetini bilenleri arayýp buluyor, dizlerini n dibinde dinliyor, bilmediðini soruyor ve öðrendiklerini öðretmek için çalýþýyorlardý. Muaz bin Cebel genç yaþta ölüm döþeðinde iken etrafýnda talebeler i aðlaþýyordu. Niçin aðlýyorsunuz, ben nasýl olsa bu emaneti sahibine vereceðim deyince talebeler: "Biz senin ölümüne deðil, seninle birlikte giden ilme aðlýyoruz" demiþlerdi. Hepsi de onun kabrinden ilim öðrenilemeyeceðini biliyordu . Ya kabirlerd e þeyhinden ilim tahsil etmeye devam ettiðini iddia eden tasavvufçulara ne demeli ? Zira tasavvuf kitaplarý bu zýrvalarla dolu.

Ebu Hureyre'yi bu güne dek 1400 küsur sene taþýyýp getiren ilim onun 4 sene tahsil ettiði ilimdir. Bu dört senenin bereketi uðraþýlan ilmin Kur'an ve sahih sünnet olmasýndandýr. Halbuki 20 sene þeyh efendinin hizmetind e bir mürid manevi irþad feyzle olur, rabýtayla olur hikayeler iyle oyalanýp durur da, sünnet diye de bir yýðýn bidatý öðrenir, ne abdestin rüknünü bilir ne namazýn erkanýný, ne alýþveriþ ahkamýndan haberi vardýr ne feraizden ne cihad vardýr þeyhin gündeminde ne iman ki müridine bir nebze bulaþsýn. Varsa yoksa geniþleyen saltanatýn bekasý, akýn akýn gelen kalabalýklarýn aðýzlarýnda geveledik leri kerametle r! Ve þeyhin aðýrlýðýndan ezilmiþ koyun postundan daha ezik bir ümmet!

Silsile-i sâdat'ýn baþý dediðiniz Ebu Bekir (radýyallahu anh) 'ðavs' deðildi ki kendisind en yardým istensin. Ali (radýyallahu anh) ðavs deðildi ki imdat diyenin yardýmýna gelsin. Osman (radýyallahu anh) evinde mahsur iken susuzlukt an takati kesilmiþ bir yudum suya muhtaçtý da ancak Allah'tan yardým istiyordu . Þimdi sorarým size silsile-i sadat'ýn baþý diye ismine sýðýndýðýnýz kimseler ðavs deðilmiþ de size ne oluyor, babasý ölüp de posta konan her çocuk ðavs üniformasý giyiyor! Abdul Kâdir Geylanî'yi imdada yetiþenlerin en büyüðü "Ðavs-ý A'zam" seçen kimdir? Eskiyen þeyhleri kutup, evtab, ebdal yapan kimdir? Ýmam Ebu Hanife sizin inandýðýnýz gibi inanmýyordu bu isimleri bilmiyord u ve Allah'tan baþka bir ilahý olmadýðý gibi Allah'ýn kendisine böyle yardýmcýlar edindiðine de inanmýyordu ve hatta onun zamanýnda bu inançlar Ýslam ümmetinin inancýna bulaþmamýþtý. Ýmam Malik sünnette delilini bulamadýðý bir meselede gayrýna iltifat etmeyecek kadar sünnete baðlý idi. Ýmam Þafi de tasavvufu n þirkinden, küfründen, bidatýndan beridir. Ýmam Ahmed bin Hanbel Kur'an Allah kelamýdýr dediði için zindanlar da iþkence görüyordu bu tasavvufçular ise Kur'an zahiri ilimdir, avamý ilgilendi rir, biz ilmin bâtýnýna talibiz diyerek Kur'an-ý Kerimin þerî ahkamýný bidata ve þirke dönüþtürmekte, fenafilla h mertebesi ne eriþtiðini zannedenl erse ibadetler i hepten terk etmekte, haramlarý helal saymaktadýr. Fenafilla h Allah'a ulaþma ve onda kendini kaybetme demektir. Bu terim Ýslamî deðil sadece tasavvufîdir. Hindû putperest lerin Nirvana’ya ulaþmalarý aynen bunun gibidir.

Kendisini Allah'ýn kulu bilen ve tevhidi en güzel kavrayan sahabe bu tasavvufçular gibi süpermen deðildi ve kendi canýný kurtaramýyordu, peygamber dahi haince þehit edilen 70 kurrâ sahabinin pusuya düþürüleceðini bilmiyor, onlara yardým edemiyor ve oturup aðlýyordu. Peygamber in yardým edemediði yerde þeyhler kelebek gibi uçuyorlar bu hangi din ? Taif'te taþlanan peygamber uçamadý, taþlardan kaçamadý. Amcasý Hamza’ya saplanan mýzraða yetiþemedi. Ciðerparesi oðlu Ýbrahim vefat ederken, ölüm meleðinin torbasýna elini atýp Ýbrahim'in ruhunu alarak, býrak biraz daha yaþasýn diyemedi, hem aðlýyor, hem de Ey Ýbrahim gidiþinle bizi hüzünlendirdin" diyordu . Bunlarýn hepsini yaptýðýný iddia eden þeyh ve ona inanan mürid, ne kadar Rasûlullah (sallallah u aleyhi ve sellem) in dinindend ir, diye sormak elbette hakkýmýzdýr.
Gönderen: 31.12.2007 - 16:02
Bu Mesaji Bildir   ebubera üyenin diger mesajlarini ara ebubera üyenin Profiline bak ebubera üyeye özel mesaj gönder ebubera üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
 TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI
ebubera 31.12.2007 - 16:02
 TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI
derinsular_1 01.01.2008 - 05:12
 CAHİLE CEVAPTIR (AMA KIT AKLI İLE CAHİL ANLAMAZ ) BİLDİĞİNİ OKUR...
hakyolislam 01.01.2008 - 11:57
Konu icon  Cahile 2. Cevap (anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az )
hakyolislam 01.01.2008 - 12:27
Konu icon  Tarikattaki Kardeşleriniz...
hakyolislam 01.01.2008 - 16:07
 sonuna kadar değil söylediklerin her zaman doğru ebubera
Suayb 01.01.2008 - 17:15
 RE: sonuna kadar değil söylediklerin her zaman doğru ebubera
derinsular_1 02.01.2008 - 16:44
 TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI
ebubera 02.01.2008 - 18:28
 TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI
derinsular_1 03.01.2008 - 02:45
 TASAVVUF BÖYLE OLMAMALI
ebubera 03.01.2008 - 09:40
 Allah a Gitmek için YoL Gerek Yol içinde Rehber Gerek !!!
hakyolislam 03.01.2008 - 21:28

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1624 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
bayramalkis (43), orka (60), mehmetduru (44), avser (66), _turkuaz_ (43), efesamet (40), E-s-r-a (36), vedatbeyazgul63 (67), müsira (46), nilnur (47), leaders (44), muge_nl (45), YAH_YA (51), Kadir TAÞ (53), akinci_52 (44), abbas yurtsever (53), ugurgeylani (54), kafeinman (46), gönüller sultan.. (47), sevkiyanik (51), suleyman_eren (42), hayatadair38 (47), engin21 (42), yaratanhaktan (54), beyazlim (45), noorlravda (26), DILER-HERNE (47)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 5.84129 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.