0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?

önceki konu   diğer konu
25 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Gönderen
Mesaj
DERiNsular su an offline DERiNsular  
Konu icon    ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
171 Mesaj -
ALLAH ÝLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRÞÝDÝ OLMAYANIN MÜRÞÝDÝ ÞEYTAN MI?




Çevremizde bazý insanlar zaman zaman bir mürþide baðlanmak gerek,tövbe alýp tasavvuf terbiyesine girmek lazým!...diye söze baþladýklarýnda,kendilerine nedense hep ayný karþýlýk verilir:

Allah ile kul arasýna kimse giremez!...

Çoðu kimseler bu sözle,tasavvuf yoluna girenlerin Allah ile aralarýna Allahýn razý olmadýðý kimseleri koyduðunu,bir mürþide baðlanmakla þirk tehlikesine düþtüklerini,kendilerinin ise böyle tehlikeden uzak olduklarýný anlatmaya çalýþýrlar.

Acaba iþin gerçeði böyle mi ?

Ben Allaha giden yolda Allahýn kitabý ve peygamberi ile yetinirim,onlar ne diyorsa onu yaparým,baþka kimseyi kabul etmem,alimlere bakmam,velilere baðlanmam,dini kendi anladýðým gibi yaþarým.

Bu kiþi inanç esaslarýný zorlamýþ,kendini tehlikeli bir sona doðru sürüklüyor demektir.Çünkü arada alimler olmadan kendi baþýna dinin öðrenilmesi,anlaþýlmasý ve yaþanmasý nasýl mümkün olacak?

Oysa Kuran ve sünnet,hak yolunda birlik(Cemaat) olmayý,bu beraberliðin baþýndaki imama itaat etmeyi,topluca Allahýn ipine sarýlmayý,hep birlikte tövbe etmeyi,bilmediklerimizi alimlere sormayý, takva ve iyilikte yardýmlaþmayý,bunun için Allahýn sadýk kullarý ile beraber olmayý açýkça emretmektedir.

Hep birlikte Allah'ýn ipine (Kur'an'a) sýmsýký sarýlýn. Parçalanýp bölünmeyin.(Al-i Ýmran, 103)

Sabredip âyetlerimize kesin olarak inandýklarý zaman içlerinden emrimizle doðru yola ileten önderler çýkardýk.(Secde,24)

Bana yönelenlerin yoluna uy(Lokman, 15)

Ýþte, o peygamberler, Allah'ýn doðru yola ilettiði kimselerdir. (Ey Muhammed!) Sen de onlarýn tuttuðu yola uy.(Enam, 90)

Eðer bilmiyorsanýz ilim sahiplerine sorun.(Enbiya,7)

Zaten bütün peygamberler kalbi dünyadan çekip bu þekilde Allaha baðlanmak için gelmiþlerdir.Onlara varis olan alimlerin ve kamil mürþitlerin iþi de budur.Ama ne var ki,kalbin bütün varlýklardan çekilip sadece yüce Allaha baðlanmasý kolay elde edilecek bir nimet deðildir.Arifler o hali elde etmek için nefisleri ile bir ömür boyu mücadele vermekte ve Allah ile aralarýna giren engelleri yok etmek için mücadele etmektedirler.

"Tasavvuf ve manevi terbiyeden kaçanlar, meþhur bir sözle uyarýlýrlar: Mürþidi olmayanýn mürþidi þeytandýr. Büyük veli Beyazid-i Bistamî (K.S.)ye ait bu söz, doðrusu hassas bir konuya iþaret ediyor. Öyle ya; eðer bu ifade dinî bir delile dayanýyorsa, gerçek bir mürþidin talebesi olmayan herkesin durumu yeniden gözden geçirilmeye muhtaç....
Eðer bir tecrübe ve gözleme dayanýyorsa, tecrübe bir ilimdir, ve bir hakikat payý aranmasý gerekir. Bu sýk kullanýlan ifade, bir mürþidin elinden tutanlar þeytanýn elinden kurtulmuþ mu oldular? Biz öyle þeyhleri gördük ki, þeytaný hiç aratmýyorlar! Hem iyi de olsa þeyh bir peygamber mi ki, ona uymayanlar iflâh olmasýn? Biz Kuran ve Sünnetten baþkasýna uymayýz itirazýyla karþýlana gelmiþtir.

Bu meselenin iç yüzünü incelemek için þüphesiz en doðru yol, konuyu yanýlmaz iki þahidin, yani Kuran ve Sünnetin ölçülerine göre ele almak...

Önce þunu belirtelim ki tasavvuf ehli, mürþid deyince gerçekten kendisine uyulmaya layýk bir Allah dostunu kastederler.

Gerçek mürþid alimdir, ariftir, takva ve edebde zirvedir, nur ve feyiz sahibidir. Ayrýca insan terbiyesinde ehliyetli ve irþad iþinde izinlidir. Hz. Peygamber (A.S.)in vârisidir. Çünkü kendisi terbiye olmamýþ bir kimsenin baþkasýný terbiye edemeyeceði açýktýr.

Ýkinci olarak, mürþid deyince tek bir insan deðil, o insanýnýn etrafýnda toplanmýþ, gönlünü ve yönünü Allaha çevirmiþ bir cemaat akla gelmelidir.

Çünkü gerçek mürþid, takva yolunda bir imamdýr ve kendisine uyanlar için emin bir rehberdir. Böyle bir mürþidin elinden tutan kimse, ayný zamanda birçok mümin kardeþiyle Allah yolunda el ele tutmuþ demektir. Þeytana karþý bu ne büyük bir kuvvet ve ne saðlam bir siperdir.

Kâmil mürþidden kaçmak, böyle bir cematten uzaklaþmak ve dini yalnýz baþýna yaþamaya çalýþmak demektir. Bu ise ne kadar zevksiz bir iþ ve desteksiz bir gidiþtir! Tasavvuf, topluca tövbe etmek, birlikte zikretmek, þeytanlara karþý birleþmek, hak için birbirini desteklemek ve cemaat halinde Allah yolunda yürümektir.


"Kuranýn ve Rasulullahýn uyarýlarý:

Mürþidi olmayanýn mürþidi þeytandýr sözü, Hz. Kurana aykýrý deðildir; aksine birçok ayet tarafýndan desteklenmektedir. Çünkü, tek baþýna kalan bir kimsenin insan ve cin þeytanlarýna yem olacaðýna Kurandaki pek çok ayet iþaret etmektedir.

"Allah-u Tealâ, kendi yolunda topluca hareket etmemizi emrediyor. Parçalanmayý, daðýlmayý, tek baþýna kalmayý yasaklýyor (Al-i Ýmran/102-103).

Bunun, düþmanlar karþýsýnda zayýflýk ve maðlubiyet sebebi olacaðýný belirtiyor (Enfal/46).

Cenab-ý Hak hepimizi gerçek takvaya çaðýrýyor ve bunun için sadýk kullarla beraber olmamýzý istiyor (Tevbe/119).

Allahýn zikrinden kaçanlarýn þeytanýn kucaðýna düþtüðünü de Kuran-ý Kerim þöyle ifade ediyor:

Her kim Rahman olan Allahýn zikrinden gafil kalýrsa, biz ona bir þeytan musallat ederiz; o þeytan ondan hiç ayrýlmaz. Bu þeytanlar onlarý doðru yoldan alýkoyarlar, onlar ise kendilerinin doðru yolda olduklarýný sanýrlar. (Zuhruf/36-37 )

Rehberi olmayanýn, tek baþýna kalanýn rehberi þeytandýr sözü, bir çok hadis-i þerifin ortak manasýný da ifade etmektedir. Þöyle ki, Resulullah (A.S.) Efendimiz, Þeytanýn insan kurdu olduðunu, herkese pusu kurduðunu ve cemaatten ayrýlan, tek baþýna kalan kimseyi kolayca yuttuðunu haber veriyor. Ýþte Rahmet Peygamberinin uyarýlarý:

"Þeytan insan kurdudur; sürüden ayrýlan, tek baþýna kalan koyunu daðdaki kurt nasýl kaparsa, cemaatten ayrýlan kimseyi de þeytan öylece kapar. (Ahmed,müsned,v,232-233 Tabaranî el,kebir,no.345)

Sizin cemaat halinde bulunmanýz gerekir. Ayrýlýktan, tek baþýna kalmaktan sakýnýn. Þüphesiz þeytan tek baþýna kalanla beraberdir. O, (Allah için beraber olan) iki kiþiden uzak durur. (Tirmizî,fiten,7 Ahmed,müsned1,18, Hakim,müstedrek,1,114)

Þüphesiz Allahu Tealâ, ümmetimi sapýk fikir ve fitne üzerinde bir araya getirmez. Allahýn eli (rahmet ve desteði) cemaatin üzerindedir. Kim cemaattan ayrýlýrsa ateþe düþer. (Tirmizî,fiten,7, Tabaranî,el kebir Xll,342 )

Bu mealdeki hadislerin ortak manasý ve uyarýsý þudur: Dini tek baþýna yaþamaya kalkmayýn. Allah yolunda birlik olun, alimlere uyun, takva üzere giden cemaata sýmsýký yapýþýn. Tek baþýna kalanýn kalbini þeytan sarar, yolundan alýkoyar ve kolayca zarara sokar. Bu düþmana karþý birlik kalesine girin, Allah sevgisini siper edinin ve ölene kadar böyle gidin. Emniyetiniz budur. Þu halde baþýnda bir rehberi olmayanýn rehberi þeytandýr sözü Kuran ve Sünnete aykýrý deðildir.

Tecrübeler de onu desteklemektedir. Bir üstada gitmeden, alim bir rehberi bulunmadan, peygamberlerden baþka kâmil olan kimse yoktur. Maddi sanat ve fenlerde de durum aynýdýr. Baþýnda bir usta olmadan hiçbir çýrak, kolay kolay usta olamaz. Arifler demiþlerdir ki: Kendi baþýna büyüyen aðaç yaprak açar, fakat meyve vermez. Verse de meyvesi yenmez. Bir edeb ehlini görmeyen gerçek edeb nedir bilmez. Bildikleri de kendisine yetmez.

Kuran ve Sünneti rehberle yaþamak:

Bazýlarý, Biz Kuran ve sünnete uyduktan sonra niye sapýtalým ki? Bizim emniyetimiz mürþide deðil, Kuran ve Sünnete uymaktýr. Mürþide ve müridlerine lazým olan da bu deðil mi? diye soruyorlar.

Evet, hepimiz içimiz ve dýþýmýzla ilahi hükümlere uymakla mükellefiz. Kâmil mürþidlerin bundan baþka bir hedefi yoktur. Bütün mesele, her durumda Kuran ve Sünnet çizgisinde giden Allah adamý olabilmektir. Buna ihsan makamýnda kulluk denir. Acaba bunun en güzel yolu nedir? Sadece okumak mý, yoksa yolu bilene uymak mý? Mesafesi uzun, engelleri çok, tehlikeleri fazla, her yaný gizli düþmanlarla çevrili bir yolu, sadece tarifle mi gitmek emniyetlidir, yoksa yolu bilen bir rehberle mi?

Bu yol, insanýn benliðini aþýp hakikatýna ulaþma yoludur. Bu yoldaki en büyük engel insanýn nefsidir. Bu yol, Alemlerin Rabbine gerçekten kul olma yoludur. Onun etrafý düþmanlarla
doludur. Yalnýz gidilmez, yol çok uzundur.

Þeytandan yakayý sýyýrmak mümkün mü?

Allah(C.C.) þöyle dedi: "Sen o bilinen vakte (kýyamet gününe) kadar mühlet verilenlerdensin. Ýblis, "Senin þerefine andolsun ki, içlerinden ihlâslý kullarýn hariç, elbette onlarýn hepsini azdýracaðým" dedi. (Sad,80-81-82-83).

Kuran-ý Hakim bildiriyor ki, þeytan, ölene kadar hiç kimseden elini çekmez, ümidini kesmez, Bunun için yemini vardýr.

O peygamberlere bile hile yapmak ister, ancak Allahýn nuru onu engeller (Hac,52).

Gerçek þu ki; þeytanýn, inanan ve yalnýz Rablerine tevekkül eden kimseler üzerinde bir hakimiyeti yoktur.( Nahl,99)

Rabbiniz, lütfundan nasip arayasýnýz diye sizin için denizde gemiler yürütendir. Þüphesiz O, size karþý çok merhametlidir.( Ýsra,65)

Kâmil mürþidler þeytanýn baþ düþmanýdýr; onlara yanaþmak ister, karþýsýnda yine ilahi nuru bulur; siner, kaçar. Çünkü, onlar Alemlerin Rabbine teslim olmuþlardýr. O da onlarý özel himayesine almýþtýr

Þeytanýn þerrinden peygamberler ve veliler ancak Allahýn yardýmýyla emin oldular. Yolu bir kere Mekkeye, beþ defa tekkeye uðrayan bir müslüman ondan kurtulduðunu nasýl düþünebilir?

Mürid, Allaha yönelen kimse demektir. Þeytan en fazla bu kimselerle uðraþýr. Bunun için her yolu dener. En iyi yaptýðý iþ vesvese vermektir. Açýkça günaha sokamadýðý müridi, yaptýðý hayýrlý amelleri ile azdýrmaya çalýþýr. Ancak, mürþidine ve cemaatine baðlý sadýk bir müridin bir tane þeytaný varsa, binlerce dostu ve yardýmcýsý mevcuttur. Onlarýn bereketiyle hastalýðýný anlar, ilacýna koþar. Ancak, kalbini deðil cebini düþünen, din deðil dünya derdine düþen, niyeti sakat olduðu halde sadýk görünen kimseler, þeytanýn maskarasý, müslümanlarýn yüzkarasýdýr. Bunlar mürþid deðil þeytandýr, mürid deðil, münafýktýr. Ve onlar bizim konumuz dýþýndadýr. Tek baþýna hakikatý arayan kimse yorulur, çoðu zaman þeytanýn oyuncaðý olur.

Þeytan bu insana açýktan günah iþletemez ise, yaptýðý hayýrlara yönelir. Bu yolla mümini zarara sokmaya çalýþýr, bunu da genelde baþarýr. Þeytan ilim sahiplerine daha çok gizli günahlarý iþletir. Onu gösteriþ, kin, kibir, hased, gaflet, eþyaya aþýrý muhabbet, makam hýrsý, kendini beðenme, ameli ile övünme, insanlarý küçük görme gibi tesbiti güç, tedavisi zor günahlara daldýrýr. Baþýnda bir mürþidi, çevresinde kendisini uyaracak kardeþleri olmayan kimse, asýl halini anlamadan ve bir çaresine bakamadan ölür gider. Sonuçta insan aðlar, þeytan güler.
Gönderen: 06.01.2007 - 20:15
Bu Mesaji Bildir   DERiNsular üyenin diger mesajlarini ara DERiNsular üyenin Profiline bak DERiNsular üyeye özel mesaj gönder DERiNsular üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
önceki konu   diğer konu

Mesajlar Gönderen Tarih
Konu icon  ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
DERiNsular 06.01.2007 - 20:15
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
Havz-i Kevser 06.01.2007 - 20:27
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
asabi kanarya 06.01.2007 - 20:55
 Men Lem Yekun Şeyhuhü Fe Şeyhuhü EŞŞEYTAAN
Ehl-i Sunnet 06.01.2007 - 21:00
 Gönül Doktorları
Üsve-i Hasene 06.01.2007 - 21:07
Konu icon  ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
semerkand52 07.01.2007 - 00:09
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
Kubbetus-Sahra 07.01.2007 - 01:18
 RE:
CiVELEK 07.01.2007 - 09:18
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
Dini Mubin-i Islam 07.01.2007 - 15:14
 İstiğfar ve Tevbe aynı şey değil
DERiNsular 07.01.2007 - 15:28
 Günah çıkarma hezeyanı ve Mürşidle tevbe
DERiNsular 07.01.2007 - 15:35
 
DERiNsular 07.01.2007 - 15:40
 MÜRŞİD İLE TEVBEYE MECBUR MUYUZ?
DERiNsular 07.01.2007 - 15:48
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
Dini Mubin-i Islam 07.01.2007 - 15:53
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
Dini Mubin-i Islam 07.01.2007 - 15:59
 DİNİ MÜBİN İ İSLAM -
DERiNsular 08.01.2007 - 14:09
 Kamil ve Mükemmel Mürşidin Özellikleri
DERiNsular 09.01.2007 - 13:57
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
kofi 12.01.2007 - 12:03
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
DERiNsular 12.01.2007 - 12:57
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
DERiNsular 12.01.2007 - 13:11
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
kofi 14.01.2007 - 11:35
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
güz gülü 26.01.2007 - 14:47
 RE: DİNİ MÜBİN İ İSLAM -
Dini Mubin-i Islam 26.01.2007 - 16:48
  RABITA VE ( ŞİRK) ?
DERiNsular 26.01.2007 - 20:08
 ALLAH İLE KUL ARASINDA VASITA OLURMU?,MÜRŞİDİ OLMAYANIN MÜRŞİDİ ŞEYTAN MI?
kofi 07.02.2007 - 15:17

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 566 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 12:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
ahmettalan (46), zeycan (51), hayri72 (53), sihrind (47), Kara1983 (42), vanilya (58), UySaL (42), bahadun (55), Ahmet- (41), baltec (56), kirbasm (36), Zehranur23 (39), muvahhit (50), yesribb (67), sefaatli_66 (49), kirbass (36), fatihk (43), teslaxxx (44), cafe70 (49), doganweb (51), odak (48), saldiray (49), Hadimül_kur&aci.. (41), cevik07 (46), saphires (46), ke007 (56), ceyhun68 (43), yürekvleti (48)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 1.94675 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.