chloroquine ivermektin fluvoxamine generique luvox generique plaquenil apranax aprovel aralen arava arcocillin arcoxia aricept arilin arimidex aristocort artane arthrotec artofen asacol asasantine asmaxen at 10 atarax atenil ateno basan comp ateno basan atesifar athrofen atridox atrovent augmentin avalide avana avapro avelox aventyl aviral avodart aygestin azaimun azarek azelex aziclav azulfidine bactrim basiron
     

0
Start Giriş Üye Ol üyeler ((( RAVDATe@m))) Arama
Toplam Kategori: 69 *** Toplam Konu: 30100 *** Toplam Mesaj: 148193
Forum Anasayfa » ENGLISH / DEUTSCH / OTHER » EEN GIFT VAN ALLAH   Cevap ekle

önceki konu   sonraki konu
Bu konuda 5 mesaj mevcut
Sayfa (1): (1)
Ekleyen
Mesaj
-=[ E_R ]=- su an offline -=[ E_R ]=-  
EEN GIFT VAN ALLAH Alıntı yaparak cevapla

892 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 11.06.2003
En Son On: 07.07.2007 - 16:44
Cinsiyeti: ----- 
EEN GIFT VAN ALLAH



Een jonge man was bijna toe aan zijn eindexamen.

Al maanden lang had hij een prachtige sportauto staan te bewonderen in een showroom van een auto dealer.

Wetende dat zijn vader dit makkelijk kon bekostigen had hij tegen zijn vader gezegd dat dit alles was wat hij maar wenste.



Toen de dag eindelijk naderde van het eindexamen, had de jonge man signalen van zijn vader verwacht en gehoopt dat deze de auto voor hem had gekocht. Eindelijk op de ochtend van zijn diploma uitreiking riep zijn vader hem hoeveel hij van hem hield.



Hij gaf zijn zoon een prachtige ingepakt cadeau. Nieuwsgierig maar toch wel teleurgesteld opende de jongen man het pakje en vond daarin een mooie in leer gebonden Koran. Boos schreeuwde hij tegen zijn vader: "met al jou geld en dan geef je mij een Koran???"



Hij stormde het huis uit en liet het Heilige boek achter.



Vele jaren gingen voorbij, de jonge man was een succesvolle zakenman geworden, het ging hem voor de wind. Hij had een prachtige huis en een liefdevolle familie, maar hij realiseerde zichzelf dat zijn vader al behoorlijk oud aan het worden was, en dat hij hem toch maar eens moest gaan opzoeken. Hij had zijn vader na die dag nooit meer gezien.



Maar voor dat hij kon regelen om zijn vader te gaan bezoeken, kreeg hij een telegram waarin stond dat zijn vader was overleden en dat hij de erfgenaam was van zijn vaders bezittingen en moest komen om de zaken af te handelen.



Toen hij arriveerde in zijn vaders huis werd hij door verdriet en grote spijt overmand. Hij begon zijn vaders belangrijkste papieren uit te zoeken, en zag toen de nog steeds nieuwe Koran liggen precies zoals hij dat zoveel jaar geleden had achtergelaten.



Met de tranen in zijn ogen opende hij de Koran en begon erin te lezen. Toen hij de woorden las, viel er een autosleuteltje uit een envelop wat was bevestigd achter de Koran.



Het had een plaatje met de auto dealers naam eraan hangen, dezelfde dealer die zijn o zo felbegeerde sportauto in de showroom had staan. Op het platje stond zijn diploma uitreiking datum gegraveerd en de woorden... 'volledig betaald'.



Hoeveel keer missen wij ALLAH 's zegeningen niet, omdat ze niet precies zijn verpakt zoals wij verwachten??


dit kreeg ik als een mail, van een vriendin...ik vind dat je er veel leerzaams uit kunt halen..vesselam emine
Ekleme Tarihi: 29.09.2003 - 16:31
Bu mesajı bildir   -=[ E_R ]=- üyenin diğer mesajları -=[ E_R ]=-`in Profili -=[ E_R ]=- Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
Gulbeyaz su an offline Gulbeyaz  
Selamun aleykum Alıntı yaparak cevapla

20 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 31.12.2002
En Son On: 22.10.2008 - 20:25
Cinsiyeti: ----- 
Allah razi olsun cok guzel bir hikaye.
Bazi kisiler sabirsizliktan gercek cok guzel olan seyleri goremezler.
Cok aci amma gercek Allah hakkimizda hayirlisini versin

Selam ve dua ile
Ekleme Tarihi: 29.09.2003 - 22:16
Bu mesajı bildir   Gulbeyaz üyenin diğer mesajları Gulbeyaz`in Profili Gulbeyaz Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
-=[ E_R ]=- su an offline -=[ E_R ]=-  
ve a.s. Alıntı yaparak cevapla

892 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 11.06.2003
En Son On: 07.07.2007 - 16:44
Cinsiyeti: ----- 
amin! ecmain insaAllah...sevinçli
Ekleme Tarihi: 29.09.2003 - 22:32
Bu mesajı bildir   -=[ E_R ]=- üyenin diğer mesajları -=[ E_R ]=-`in Profili -=[ E_R ]=- Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
AskSairi su an offline AskSairi  
Themenicon    Alıntı yaparak cevapla

1376 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 11.02.2003
En Son On: 02.04.2005 - 16:30
Cinsiyeti: Erkek 
Allah Razi Olsun
Ekleme Tarihi: 30.09.2003 - 16:20
Bu mesajı bildir   AskSairi üyenin diğer mesajları AskSairi`in Profili AskSairi Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
AskSairi su an offline AskSairi  
Themenicon    Een wijze jonge moslimjongen Alıntı yaparak cevapla

1376 Mesaj -

Kayıt Tarihi: 11.02.2003
En Son On: 02.04.2005 - 16:30
Cinsiyeti: Erkek 
Vele jaren geleden, gedurende het tijdperk van de Tâbi´ien -de generatie moslims van na de sahâbah (metgezellen)-, behoorde Bagdad tot de voornaamste steden van de islam. Feitelijk was het de hoofdstad van het islamitische rijk en vanwege het grote aantal geleerden dat daar resideerde, was Bagdad het centrum van islamitische kennis.

Op een dag zond de toenmalige heerser van Rome een afgezant naar Bagdad met drie tartende vragen voor de moslims. Toen de boodschapper bij de stad aankwam, bracht hij de kalief op de hoogte dat hij drie vragen bij zich droeg waarmee hij de moslims uit moest dagen.

De kalief ontbood alle geleerden van de stad in zijn paleis en de Romeinse boodschapper klom er op een hoog podium en zei: “Ik ben gekomen met drie vragen. Als u ze beantwoordt, dan zal ik weg gaan, voor u een grote hoeveelheid rijkdom achterlatend die ik met me mee heb gebracht van de keizer van Rome. Wat de vragen betreft, dat zijn: “Wat was er voordat God er was?” “Tot welke richting wendt God zich?” “Waar is God op dit moment mee bezig?””.

De grote groep mensen was muisstil (Zou u een antwoord kunnen bedenken op deze vragen?) Temidden van deze schare van briljante geleerden en studenten stond er een man toe te kijken met zijn zoontje. “Oh mijn beste vader! Ik zal hem beantwoorden en hem het zwijgen opleggen!”, zei de jongen. Dus vroeg de jongen toestemming aan de kalief om op de vragen in te gaan. Zijn verzoek werd ingewilligd.

De Romein richtte zich tot de jonge moslim en herhaalde de eerste vraag: “Wat was er voordat God bestond?”
De jongen vroeg: “Kunt u tellen?”
“Ja”, zei de man.
”Tel dan eens van tien terug!”. Dus de Romein telde terug “tien, negen, acht…” Totdat hij bij “één” uitkwam. Toen stopte hij met tellen.
“Maar wat komt er voor “één”?, vroeg de jongen.
“Er is niets voor de één- zo zit dat!”, zei de man.
“Tsja, als er klaarblijkelijk niets voor het rekenkundige “één” is, hoe kunt u dan verwachten dat er iets bestaat voor de “Ene” die de Absolute Waarheid is, de Eeuwige, Eeuwigdurende, de Eerste, de Laatste, de Zichtbare, de Verborgene?”, zei de jongen.
De man was zichtbaar verbaasd door dit directe antwoord, waar hij niets tegenin kon brengen. Dus vroeg hij: “Vertel me dan tot welke richting God zich wendt”
“Breng een kaars en steek hem aan”, zei de jongen, “en vertel me welke richting de vlam opgaat”.
“Maar de vlam is gewoon licht- het verspreidt zich naar alle vier richtingen, het noorden, zuiden, oosten en westen. Het gaat niet slechts een kant op”, zei de man verwonderd.
De jongen riep uit: “Als dit tasbare licht zich in alle vier richtingen verspreidt waardoor u me niet kan vertellen welke kant het opgaat, wat verwacht u dan van de nur al-samawaat wa-l-ard: God- het licht van de hemelen en de aarde!? Licht op Licht; God richt zich tot alle richtingen op hetzelfde moment”.

De Romein was stomverbaasd dat er hier een kind aanwezig was die zijn uitdagende vragen beantwoordde op zo een manier dat hij de bewijzen niet kon weerleggen. Dus- de wanhoop nabij- zocht hij zijn toevlucht tot de laatste vraag. Maar voordat hij hier kans toe kreeg, zei de jongen: “Wacht! U bent degene die de vragen stelt en ik degene die uw uitdagende vragen beantwoord. Het is meer dan redelijk dat u van het podium afkomt en u zich hier waar ik mij bevind, begeeft en dat ik op het podium klim en de plek waar u nu bent inneem, zodat de antwoorden door een ieder goed gehoord kunnen worden”.

Dit vond de Romein een redelijk voorstel, dus verliet hij de plek waar hij stond en klom de jongen het podium op. Toen herhaalde de man zijn laatste vraag: ”Vertel me, waar is God op dit moment mee bezig?”

De jongen zei triomfantelijk: “Op dit moment dat wij spreken, toen God op dit hoge podium een leugenaar en bespotter van de islam aantrof, liet Hij hem naar beneden gaan en vernederde Hij hem. En wat degene betreft die in God’s eenheid gelooft, deze hief Hij op en Hij vestigde de waarheid. Hij beoefend iedere dag universele macht (Koran 55: 29).

De Romein had niets meer te zeggen behalve dat hij weer weg moest naar zijn land, terneergeslagen. In de jaren daarop groeide deze jongen op om een van de meest beroemde geleerden van de islam te worden. God de Verhevene zegende hem met wijsheid en kennis van de religie. Zijn naam was Abu Hanifah (moge God genadig met hem zijn) en vandaag de dag staat hij bekend als al-imam al-a’zam, de grote imam en geleerde van de islam en de stichter van de hanafi-school. Moge God iets van Zijn genade op dezelfde wijze schenken aan onze moslimkinderen die vandaag de dag opgroeien. Amien.

Geschreven door imam Muwaffaq ibn Ahmad al-Makki, in de zesde islamitische eeuw (dertiende eeuw A.D.).
Vertaald vanuit het Engels door Team Overgave, uit: "Manâqib Abî Hanîfah" . Dar al - Kitâb al-'Arabiy, Beirut, 1981/1401H.]





http://www.overgave.nl/

http://www.overgave.com/

http://www.moslima.nl/



http://www.overgave.com/palestina.htm


Bu mesaj 1 kez ve en son AskSairi tarafından 01.10.2003 - 15:23 tarihinde değiştirilmiştir.
Ekleme Tarihi: 01.10.2003 - 15:20
Bu mesajı bildir   AskSairi üyenin diğer mesajları AskSairi`in Profili AskSairi Özel Mesaj Gönder zum Anfang der Seite
Pozisyon düzeni - imzaları göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   sonraki konu

  Cevap ekle Kategori Seç:  
Sitemizde şu an Yok üye ve 542 Misafir mevcut. En son üyemiz: Didem_


Admin   Moderator   Vip   Üye ]

Hayırlı ömürler dileriz.    Bu üyelerimizin doğum günlerini tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu bir ömür dileriz:
ayhan demirhan (42), milli (55), Faruk85 (39), buyukdere (50), akgulhassan (56), resulkol (42), aldirma_reis (45), cengiz__11 (45), musabbinumeyr (46), _rAbia_ (35), HACIBUBA (38), ergunoynamaz (67), emisya (43), cavittacir (47), arslanmurat1 (46), Ben_Neyim (45), hatipoglu (45), PinarKecik (46), Ugur_K (44), hami_74 (37), ust_mimar (41), Muhlise (43), lifos (49), osmanli (41), @tuba@ (39), oguzada (47), tolga67 (49), zoris (45), aydinhasan (45), ilkay turan (53), Muhammedbilal (35), burhann1 (41), esmafeyzaunal (43), havzanur (36)
24 Saatin Aktif Konuları
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.54412 saniyede açıldı