generique stromectol budesonide ivermektin generique kaletra colchicine cipralex ciprine cipro med cipro clamycin clarinex clarithrocine claritin claritine claromycine claropram clavamox clavu basan cleocin climara clobex clocim clomid clopin clot basan clozaril co acepril co atenolol co diovan co enalapril co enatec co epril co lisinopril coaprovel colcrys colofac combivir compazine competact concor plus concor confortid conjugen convulex copegus corangine
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » SERBEST KÜRSÜ » Bilirkişileri, Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığına Şikayet Etti!

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
HASAN SANCAK su an offline HASAN SANCAK  
Bilirkişileri, Adalet Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığına Şikayet Etti!
43 Mesaj -
Alaçamlý Halk Þairi, Reklâm Yazarý, Eðitimci, Gazeteci Hasan Sancak:

Bilirkiþileri, Adalet Bakanlýðý Teftiþ Kurulu Baþkanlýðýna Þikayet Etti!



Alaçamlý Halk Þairi, Reklâm Yazarý, Eðitimci, Gazeteci Hasan Sancak (56) Yargýtaya itirazda bulunduktan sonra ADALET BAKANLIÐI TEFTÝÞ KURULU BAÞKANLIÐINA, BÝLÝRKÝÞÝ RAPORUNU TARAFLI BÝR ÞEKÝLDE HAZIRLAYANLARI ÞÝKAYET EDEREK,SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU.EN AÐIR ÞEKÝLDE CEZALANDIRILMALARINI ÝSTEDÝ.


ADALET BAKANLIÐI TEFTÝÞ KURULU BAÞKANLIÐINA 12.01.2012 tarihinde gönderilen þikayet yazýsýna B.03.0.TKB.0.00.00.01/53/126 sayýlý yazý ile bakan adýna cevap verildi. Kurulumuz e-mail adresine gönderdiðiniz dilekçeniz gereði yapýlmak üzere Samsun Cumhuriyet Baþsavcýlýðýna tevdi edilmiþ olup,sonucunun adý geçen Baþsavcýlýktan takibini rica ederim.Ýsmail AKKOL Bakan Adýna Hâkim Teftiþ Kurulu Baþkan Yardýmcýsý ile þikayet dilekçesine cevap gönderildi.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


SKANDAL BÝLÝRKÝÞÝ RAPORUNU ÝHBAR EDÝYORUM!..

Orta Karadeniz Bölgesi’nin en büyük ili olan Samsun’umuzun güzel, þirin, turistik, yeþille mavinin kucaklaþtýðý, denizle kumun buluþtuðu… Alaçam ilçesinden en derin saygý ve sevgilerimi bildirir,çalýþmalarýnýzda baþarýlar diler, en derin saygý ve sevgilerimi sunarým.

Adým soyadým Hasan Sancak’týr. Alaçamlý=Köprübaþýlý Halk Þairi, Reklâm Yazarý, Eðitimci, Gazeteciyim.Emekli bir öðretmenim.Dünya ve Türkiye’de en çok tv reklam senaryosu kopyalanan kiþiyim.3 tanesi çýkan elli þiir kitabým ve 50 tanesi noter onaylý 1500 tv reklam senaryom vardýr.56 yaþýndayým.3 evladým üniversitede okumaktadýr.3 senedir Alaçam’a baðlý Yeþilköy’de elli tane büyük baþ hayvanýn bakýcýlýðýný yapýtorum. Gerçek Rüyasýný (GIDA IÞINLAMA REKLAM SENARYOSU) notere onaylatan dünyadaki ilk ve tek kiþiyim.Bu rüyam, üç büyük þirket tarafýndan kopyalanmýþtýr. Kamuoyunda NOTER ONAYLI ‘RÜYA’ ile Coca Cola Rüya Davasý olarak bilinen ve bütün ulusal haber ajanslarý tarafýndan dünya ve Türkiye’ye flaþ olarak duyurulan habere konu olan kiþiyim.


Samsun‘da 2006 yýlýndan itibaren devam eden NOTER ONAYLI ‘RÜYA’ COCA COLA RÜYA DAVASI, BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ nin taraflý ve objektif olmayan skandallarla dolu raporundan dolayý aleyhime sonuçlanmýþtýr.
Mahkeme ve avukat paralarý dahil olmak üzere þu anda 2.051,95 TL para cezasýna çarptýrýldým. Emekli öðretmen maaþýmdan binlerce lira ödedim.Konu,Yargýtay’a taþýnmýþtýr. Benim avukatým Ali Türkmen bey Samsun’da açýlan Hukuk Fakültesi'ne yardýmcý doçent olarak atandý.Son mahkemelere ben kendim girdim.Avukatým bulunmamaktadýr.Coca Cola Türkiye Temsilcisi Tuncay Özilhan, gücü ile televizyonlarý,bilirkiþileri susturdu. Bilirkiþilerin yazdýðý rapor çeliþkilerle doludur.Yargýtay’a yazdýðým on bir sayfalýk ek savunmam incelendiðinde bilirkiþi rapoprunun tamamen çeliþkilerle dolu olduðu bu görülecektir. Bilirkiþi raporu ve verilen cevaplarýn kimsenin tesirinde kalmadan incelenmesini istiyorum.

Sizden yeniden bilirkiþi yasasýnýn düzenlenmesi için giriþimde bulunmanýzý rica ediyorum. Taraflý rapor yazan bilirkiþiler, maddi ve manevi aðýr para ve hapis cezasýna çarptýrýlmalýdýrlar. Bir sorumluluklarý olmadýðý için her þey yazabiliyorlar.Bilirkiþiler, sorulan sorulara cevap vermelidirler. Raporu yazanlar, cevap bile verememektedirler.Böyle bilirkiþilerin olmasý, ülkemiz için çok büyük bir talihsizliktir.Bilirkiþiler en uzman kiþilerden oluþmalý ve seçimle iþ baþýna gelmeleri gerekir.Bunlarýn da hesap vereceði bir üst kurul bulunmalýdýr.Bilirkiþiler, kimsenin tesirinde kalmadan görev yapmalýdýrlar. Para ile susturulmamallýdýrlar.Erdemli ve onurlu kiþilere görev verilmelidir.Bilirkiþilerle Yargýtay üyelerinin huzurunda yazdýklarý skandallarla dolu raporu tartýþmak istiyorum.Ben haksýz isem, her türlü verilecek cezaya razýyým.Davalar senelerce sürmektedir.Uzman kiþilerin huzurunda bu iþler daha çabuk halledilir.Ýstanbul ve Ankara’daki bilirkiþi derneklerine üç sefer mail gönderdim.Bilirkiþiler hakkýnda ne yapabileceklerini sordum.Cevap bile vermediler.

Saygýlarýmla.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



YARGITAY (11. ON BÝRÝNCÝ ). HUKUK DAÝRESÝ BAÞKANLIÐINA
Gönderilmek üzere
SAMSUN 3. ASLÝYE HUKUK HAKÝMLÝÐÝNE
DOSYA NO :2009/314 ESAS.2011/15946



KONU :Ek layiha sunumu.

Noter Onaylý ‘Rüya’ ve Coca Cola Rüya Reklamýnýn En Önemli Ortak Özellikleri:

Her iki reklam senaryosu da bir ‘Rüya’dýr.

Noter Onaylý ‘Rüya’da bilinmeyen, bulunamayan, ortada olmayan yiyecek maddesine ‘Rüya’ da ulaþma anlatýlmaktadýr.

Cola Rüya Reklâmý’nda bilinmeyen, bulunamayan, ortada olmayan içecek maddesine rüyada ulaþma tekrar edilmektedir.

Noter Onaylý ‘Rüya’da ‘Rüya’ ilk cümleden itibaren,

Coca Cola Rüya Reklamýnda ilk kareden sonra rüya baþlamaktadýr.

Noter Onaylý ‘Rüya’da ‘Rüya’yý gören benim.

Coca Cola Rüya Reklâmý’nda ise, rüya gören bir kiþi vardýr. Bir kanepede oturmuþ,uyumuþ, rüya görmektedir.Ayaklarýný da öndeki bir yere uzatmýþtýr.Yanýnda da rüyada bir koltuða ters þekilde oturmuþ,kafasýný yana doðru çevirmiþ arkadaþý görülmektedir.Bu rüyayý görenin görüþ þeklidir.

Noter Onaylý ‘Rüya’da açlýk,

Coca Cola Rüya Reklamýnda susuzluk ihtiyacý çekilmektedir.

Her iki rüya reklamýnda da açlýk ve susuzluk ihtiyacý çekenler, ‘Rüya’ görenlerdir.

Noter Onaylý ‘Rüya’da ben gördüðü ‘Rüya’dan uyanýyorum.Yattýðým yerden kalkarak yürüyorum.Mutfaða giderek, buzdolabýnýn kapaðýný açýyorum. Buzdolabýnýn içinde yiyecek arýyorum.

Coca Cola Rüya Reklamýnda Rüya gören ve susuzluk ihtiyacý çeken kiþi, yanýndaki koltukta ters þekilde oturmuþ olan arkadaþýný rüyada ilk önce yanýndan kaldýrarak, ona ayný hareketleri yaptýrarak, buzdolabýnýn içinde içecek aratmaktadýr.

Noter Onaylý ‘Rüya’da buzdolabýnýn içinde yiyecek bulunmamaktadýr.

Coca Cola Rüya Reklamýnda da buzdolabýnýn içinde içecek bulunmamaktadýr.

Ýki ‘Rüya’ Reklamýnda da buzdolabý boþtur.

Noter Onaylý ‘Rüya’da yiyecek bulamayýnca, ben Ýnternete geçerek market arýyorum.

Coca Cola Rüya Reklamýnda rüya gören arkadaþý buzdolabýnda içecek bulamayýnca, onu devreden çýkartarak, boþ olan buzdolabýnýn içinde bir içecek hayal eder.Mutfaktan dýþarý çýkar.Yürüyerek, cadde ve sokaklarda içecek bulmak için market aramaya baþlar.

Noter Onaylý ‘Rüya’da uzun uðraþlardan sonra markette yiyecek maddesine ulaþýlmak anlatýlmaktadýr.
Coca Cola Rüya Reklamýnda bu tekrar edilmektedir.

Noter Onaylý ‘Rüya’da yiyecek bulmak için verilen mücadeleden sonra ‘Rüya’dan uyanýlmaktadýr.

Coca Cola Rüya Reklamýnda bu tekrar edilmektedir.

SAYFA 3:
2.Davacýnýn dava dilekçesi ekinde sunduðu mukayeseli metinler:



NOTERDE METÝN HALÝNE GETÝRDÝÐÝM RÜYA GÖRÜNTÜSÜ:

Rüyamda karnýmýn zil çaldýðýný fark ederek uyandým. Yataktan kalkarak mutfaða gittim. Buzdolabýnýn kapaðýný açtým. Ýçerisinde yiyecek aradým.

Ne yazýk ki buzdolabýnda ve evde yiyecek namýna hiçbir þeyin olmadýðýný gördüm.

Açlýktan ayakta duracak dermaným kalmamýþtý. Birden aklýma misafir odasýndaki bilgisayarým geldi. Hemen koþtum. Bilgisayarýmý açtým. Ýnternet'e geçtim. Büyük bir market aramaya baþladým.
Ýnternet'te karþýma büyük bir süper market çýktý.

Týklattým. Her týkladýðým yiyecek buzdolabýna üstten dolmaya baþladý.

Uyandýðýmda durmadan elimin aðzýma doðru gittiðini, sanki o yiyecekleri yiyor gibi bir hâl aldýðýný gördüm.

SAYFA 3:DAVALININ COCA COLA ÝÇÝN YAPTIÐI REKLÂM GÖRÜNTÜSÜ:

Bir genç rüyasýnda susamýþ içecek arýyor.

Buzdolabýnýn kapaðýný açarak içecek arýyor.

Buzdolabýnda da içecek namýna hiçbir þey bulamýyor.

Genç Adam yürüyerek marketlere soruyor.

Yorgun argýn biçimde içecek arýyor.

O sýrada gencin elinde Coca Cola þiþesi duruyor. Etrafýndakiler ona doðru koþarak elinden almak istiyorlar.

Genç koltukta gördüðü rüyadan bu þekilde uyanýyor.



SAYFA 3: 2.BÖLÜM:

Yukarýda iki ’Rüya’ Reklamlarýnýn karþýlaþtýrmasý BÝLÝRKÝÞÝ RAPORUnda bu þekilde yazmaktadýr. COCA COLA AVUKATLARI

Sayfa 1- 2. Savunma: Bölümünde

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ
Sayfa 9 Bölümünde

Ýki ‘Rüya’ Reklamýnýn birbirine benzemediðini üzerine basarak yazmaktadýrlar.Dikkat edilirse,biz hangi cümleleri yazmýþsak, COCA COLA AVUKATLARI da eksik olmasýna raðmen bizim gibi cümleler kurmuþlardýr. Okumasý ve yazmasý olan herkes, yukarýdaki karþýlaþtýrmalarýn ayný olduðunun farkýna varýr.

SAYFA 3:2. DAVALININ COCA COLA ÝÇÝN YAPTIÐI REKLÂM GÖRÜNTÜSÜ:

Buzdolabýnýn kapaðýný açarak içecek arýyor.

Buzdolabýnda da içecek namýna hiçbir þey bulamýyor.

COCA COLA AVUKATLARIna göre yukarýdaki cümleleri yapan rüya gören kiþidir. Bu cümleler, rüya gören kiþiye ait deðildir.Arkadaþýnýn rüyasýna giren ve bir koltuða ters þekilde oturan,baþýný yana çeviren arkadaþýna aittir.

Ýki Rüya Reklamýnýn bu benzerlikleri,

Ne yazýk ki BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝnin dikkatini çekmemiþtir.BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, TARAFLI,OBJEKTÝF OLMAYAN EKSÝKLÝKLERLE DOLU SKANDAL BÝR RAPORA HEP BÝRLÝKTE ÝMZA ATMIÞLARDIR.

Çok önemli olduðu için aþaðýdaki bölümü özellikle dikkatinize sunuyorum. Lütfen burayý dikkatlice okuyunuz!

Sayfa 1-2. Savunma:

Davalý vekili 15.12.2009 tarihli esasa cevaplarýnda ve diðer beyanlarýnda özetle,

15.12.2009 tarihli dilekçeleri ekinde sunulan ve reklâm filmi içeriðini konu alan CD incelendiðinde de açýkça görüleceðini…

SAYFA 4: 4. Davalý tarafça sunulan deliller tetkik edilmekle;

Davalý vekilinin 15.11.2009 tarihli cevap dilekçesinde,04.03.2005–17.04.2005 tarihleri arasýnda yayýnlandýðý belirtilerek, sunulan davaya konu reklâm CD’sinin içinde kayýtlý herhangi bir dosya bulunmadýðý CD’nin boþ olduðu) görülmüþtür.



BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝN GÖRÜÞÜ:

SAYFA 4:
Davalý vekilinin 15.11.2009 tarihli cevap dilekçesinde yer verdiði mukayeseli senaryo metinleri aþaðýda verilmiþ olup:resimli senaryo dosyasýndaki görüntülerin bu anlatýmlarý teyit ettiði gözlenmiþ…

Teyit etmek:Bir þeyin doðru olduðunu ortaya koymak, desteklemek, gerçeklemek,

Davalý vekilinin 15.11.2009 tarihli cevap dilekçesinde yer verdiði mukayeseli senaryo metinleri aþaðýdaki þekildedir.

Dava konusu reklâm filmi içeriði

SAYFA 4: 1.Bölüm:

Ýki genç birlikte kanepede otururlar iken, gençlerden biri mutfaða gidip buzdolabýnýn kapaðýný açar. Buzdolabýnda sadece 1 adet COCA COLA þiþesi görür. Bu esnada kanepede uyumakta olan diðer genç rüya görmeye baþlar.

Yukarýdaki BÝLÝRKÝÞÝ RAPORUnda yazýlan bölümlere dikkatininizi çekmek istiyorum. Coca Cola avukatlarý mahkemeye kendi rüya reklamý ile ilgili dolu bir CD verdiðini yazmaktadýrlar.BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ ise CD nin boþ çýktýðýný yazmaktadýr.Yine yukarýdaki sayfada COCA COLA RÜYA REKLAMIný seyretmeyen BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝnin

SAYFA 4:

Davalý vekilinin 15.11.2009 tarihli cevap dilekçesinde yer verdiði mukayeseli senaryo metinleri aþaðýda verilmiþ olup:resimli senaryo dosyasýndaki görüntülerin bu anlatýmlarý teyit ettiði gözlenmiþ…Yazmaktadýr.

Her iki ‘Rüya’ Reklamýnda ilk cümleden ve ilk resim karesinden baþlayan ‘Rüya’ konusu COCA COLA AVUKATLARI ve BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝnin iþ birliði ve marifetleriyle gerçek hayatta, ilk baþtan itibaren baþlamýþtýr.BU DURUM ÇOK BÜYÜK BÝR SKANDALDIR.
BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ ve COCA COLA AVUKATLARI, sapla samaný tamamen birbirine karýþtýrmýþlardýr.Hepsi birlikte çuvallamýþlardýr.Yüce Mahkemeden, milletimizden ve benden özür dilemelidirler. Yeminlerine uymayan

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ ne nasýl bir ceza verileceðini merak ediyorum. ’Rüya’ Reklamý çöpe gitmiþtir.COCA COLA RÜYA REKLAMI hepsinin ortak çabalarý ile katledilmiþtir.Bunu baþkasý yapmýþ olsaydý, trilyonluk tazminat davasý açarlardý.Kendilerinden olanlara nasýl bir ceza verileceðini merak ediyorum.HER ÝKÝ RÜYA REKLAMINDA GERÇEK HAYATLA ÝLGÝLÝ BAÞLAYAN BÝR BÖLÜM ‘KESÝNLÝKLE’ BULUNMAMAKTADIR. BU,RÜYA REKLAMINI BÝLMEDÝKLERÝNÝN EN BÜYÜK BÝR DELÝLÝDÝR.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, ÝLK ÖNCE YAPILAN KARÞILAÞTIRMALI ‘RÜYA’ REKLAMLARINININ FARKINDA OLMAMIÞTIR.BUNA DOÐRU DÝYORSANIZ,ÖNCEKÝNÝN DE DOÐRU OLDUÐU ORTAYA ÇIKAR.ÝKÝ ÝÇERÝKTE COCA COLA AVUKATLARINA AÝTTÝR.BÝRÝNÝ SAHÝPLENÝP, DÝÐERÝNÝN GÖRMEMEK BÝLÝRKÝÞÝLERE AÝT OLMAMALIDIR.BURADA COCA COLA AVUKATLARI NE YAZMIÞSA,AYNISINI ONLAR DA RAPOR ETMEKTEDÝRLER. DEMEK COCA COLA AVUKATLARI ONLARI ÝKNA ETTÝ.SÝZ,BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ DEÐÝL MÝSÝNÝZ? ARAÞTIRMADAN,ASLINI ÖÐRENMEDEN, NASIL BÖYLE BÝR ÞEY YAPARSINIZ?AKILLARINA REKLAM FÝLMÝNÝN ÝNTERNETTE OLDUÐU GELMEDÝ.KARE KAREYE DÖNÜÞTÜRSELERDÝ FARKINDA OLACAKLARDI.

SAYFA 4: 1.Bölüm:

Ýki genç birlikte kanepede otururlar iken,

ÝLK KAREDE BÝRÝSÝ KANEPEDE RÜYA GÖRMEKTE,DÝÐERÝ ÝSE, KOLTUKTA TERS OTURMUÞ,BAÞINI YANA ÇEVÝRMÝÞTÝR.KONU,GERÇEK HAYAT DEÐÝL,RÜYADIR.

Birlikte oturmamaktadýrlar.Rüya gören kanepede,diðeri ise koltukta oturmaktadýr.

Birlikte oturuyorsalar, ikisinin de gözleri açýk olmasý gerekmez mi?Birlikte oturup da konuþmayan insanlar nasýl arkadaþ olurlar?Ýki arkadaþ birbirleriyle dargýn mýdýr?Niçin birisi gözlerini yummuþtur?Baþýný yana çeviren, barýþmak mý istiyor?Ýlk baþtan,ilk kareden baþlayan rüya, sayelerinde gerçek hayat olmuþtur.Bunun altýndan nasýl kalkacaklarýný bilemiyorum. Rüya gören arkadaþýný rüyada kendisinin susuzluðunu giderecek içeceði bulmasý için koltuktan kaldýrarak, buzdolabýna yöneltmektedir.

EN ALT BÖLÜMDE SUNDUÐUM CD’DE COCA COLA RÜYA REKLAM FÝLMÝNÝ YENÝDEN KARE KARE ÇIKARTTIM. BÝRÝNCÝ KARE ÜZERÝNE MAUSU GETÝRÝNÝZ. TIKLAYINIZ.MAUSUN DÜÐMESÝNÝ AÞAÐI YUKARI OYNATIN.RESÝM BÜYÜYECEKTÝR. ÝLK KAREDE UYUYAN VE RÜYA GÖREN, YANINDA DA BÝR KOLTUÐA TERS ÞEKÝLDE OTURMUÞ VE BAÞINI YANA ÇEVÝRMÝÞ ARKADAÞI OLDUÐU GÖRÜLECEKTÝR.RESME BAKILIRSA, DEDÝKLERÝMÝN DOÐRU OLDUÐU GÖRÜLECEKTÝR.

SAYFA 4: 1.Bölüm:

Buzdolabýnda sadece 1 adet COCA COLA þiþesi görür. Bu esnada kanepede uyumakta olan diðer genç rüya görmeye baþlar.

YUKARIDAKÝ ÝLK CÜMLE TAMAMLANMIÞ, NOKTASI KONMUÞ BÝR CÜMLEDÝR. BUZDOLABINDA ÝÇECEK GÖRMÜÞSE, RÜYA GÖREN, NÝÇÝN ÝÇECEÐÝ BUZDOLABINDA DEÐÝL DE MARKETTE ARAMAKTADIR? BU BÝR ÇELÝÞKÝ DEÐÝL MÝDÝR? KOLTUKTAN KALKAN, BUZDOLABININ KAPAÐINI AÇAN KÝÞÝ, GERÇEK HAYATTA ÝÇECEÐÝ GÖRMEK ÝÇÝN MÝ BUZDOLABININ KAPAÐINI AÇTI? ÝÇECEÐÝ BUZDOLABINDA GÖRDÜYSE, ÝÇECEÐE NE OLDU?RÜYA GÖREN UYANDIÐI ZAMAN BUZDOLABINA GÖNDERDÝÐÝ ARKADAÞININ ELÝNDEKÝ ÝKÝNCÝ ÝÇECEK DOLU ÞÝÞEYÝ NASIL AÇIKLAYACAKSINIZ?PEÞÝNDEN KOÞULAN ÝÇECEK DOLU ÞÝÞE SON ÞÝÞEDÝR VE BÝR TANEDÝR.ÝLK DEFA BUZDOLABINA ÝÇECEÐÝ GÖRMEK ÝÇÝN GÝTTÝÐÝNÝ SÖYLEYENLERLE KARÞILAÞTIK.

GERÇEK HAYATTA BUZDOLABINDA ÝÇECEK GÖRDÜYSE, ALMADIYSA,ÝÇECEK ORADAYSA,RÜYA GÖRENÝN UYANDIÐI ZAMAN GERÇEK HAIATTA ARKADAÞININ BUZDOLABINDA GÖRDÜÐÜ ÝÇECEK, SON ÞÝÞE ELÝNDE NASIL OLUR? SON ÞÝÞENÝN ELÝNDE OLMASINI NASIL ÝZAH EDECEKLERDÝR? SÖYLEYÝN BAKALIM? ÝÇECEK BUZDOLABINDA MI ELÝNDE MÝDÝR? HEPSÝNÝN SAYESÝNDE ÝKÝ TANE SON ÞÝÞE OLMUÞTUR.BU ÝÞÝN ÝÇÝNDEN ÇIKAMAZSINIZ.

Buzdolabýndaki içeceði rüya gören hayal etmiþtir.Arkadaþý içecek bulamadýðý için rüya gören devreye girmiþtir.Buzdolabýnda olmayan içecek,bunun için dýþarýda marketlerde aranmaktadýr. Hayal edilen içecekten sonra rüya görenin tekrar yakýndan gözleri kapalý bir resim karesi vardýr.Onlar da bu kare resmini fark edince, rüyanýn buradan baþladýðýný zannetmiþlerdir. Yukarýdaki ittifak yaptýklarý konu çok anlamsýzdýr. Onlar sayesinde yarým kalan bir olay gerçekleþmektedir.Bilginize sunduðum COCA COLA RÜYA REKLAMIndaki 9. kare resminde buzdolabýný açan kiþinin resmi büyültülürse,burada bir içecek olmadýðýnýn farkýna varýlýr. Buzdolabýnda içecek varsa,rüya görmeye ve içecek aramaya gerek yoktur.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ DE SAYFA 8’DE BAKMA DEMÝÞTÝR.ARAMAK VE BAKMAK FARKLI ÞEYLERDÝR. BURADA RÜYADA ‘KESÝNLÝKLE’ ÝÇECEK ARAMA SÖZ KONUSUDUR. YÜCE ALLAH’IN TAKDÝRÝ ÝLAHÝSÝ. YUKARIDAKÝ COCA COLA AVUKATLARININ KENDÝ MUKAYESELÝ ÝÇERÝÐÝNÝ TEKRAR BÝLGÝNÝZE SUNUYORUM. COCA COLA AVUKATLARI BÝRÝNCÝ KARÞILAÞTIRMADA BUZDOLABININ BOÞ OLDUÐUNU KENDÝLERÝ SÖYLEMEKTEDÝRLER.

BURADA ÝSE BÝR ÝÇECEK GÖRDÜÐÜNÜ SÖYLEMEKTEDÝRLER. BU BÝR TEZATTIR. BUNUN BÝLE FARKINDA DEÐÝLLERDÝR.BU SEFER KENDÝ YALANLARINA BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝ DE YANLARINA ALARAK ORTAK ETMÝÞLERDÝR.




SAYFA 3:DAVALININ COCA COLA ÝÇÝN YAPTIÐI REKLÂM GÖRÜNTÜSÜ:


Bir genç rüyasýnda susamýþ içecek arýyor.
Buzdolabýnýn kapaðýný açarak içecek arýyor.

Buzdolabýnda da içecek namýna hiçbir þey bulamýyor.

Genç Adam yürüyerek marketlere soruyor.

HALBUKÝ BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ DE SAYFA 8 DE REKLAMIN BÝR ‘RÜYA’ OLDUÐUNU KENDÝLERÝ TIRNAK ÝÇÝNE ALARAK YAZMIÞTIR.BU ÞEKÝLDE KARAR VERENLERÝN, KESÝNLÝKLE BÝLÝRKÝÞÝ OLMAMASI GEREKÝR.GÜCÜN KARÞISINDA EÐÝLEN,OBJEKTÝF OLMAYAN RAPOR HAZIRLAYAN BÝLÝRKÝÞÝLERE EN AÐIR HAPÝS VE PARA CEZASI KONMALIDIR.BU ÞEKÝLDE TARAFLI RAPOR HAZIRLAYANLAR OLDUÐU MÜDDET HAKLI OLANLAR EZÝLECEKLERDÝR.DAVAYI KAZANAMAYACAKLARDIR.GÜCÜ OLANLAR,PARALARI BASTIRARAK, ÝSTEDÝKLERÝ ÞEKÝLDE KARAR ÇIKARTACAKLARDIR.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝN GÖRÜÞÜ:

Sayfa 8-a) Her iki metinde konu, beþeri bir ihtiyacý karþýlamaya yönelik çabalar sürecini gösteren rüyadýr.Reklâm sektöründe tanýtýmý yapýlan herhangi bir objeye duyulan özlemi, güçlü sahip olma isteðini ifade etmek bakýmýndan ’rüya’ argümanýn (kanýt, delil) kullanýlmasý davacýnýn özgün ve yeni bir buluþu deðildir…

Yukarýda verilen örnekler, BÝLÝRKÝÞÝ RAPORUnun gerçeklikten uzak olduðunun en büyük delilleridir.BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ tarafsýzlýðýný kaybetmiþtir.Haklýnýn deðil,güçlünün yanýnda olmayý tercih etmiþlerdir.BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝnin bu durumda olmasý çok acý ve üzüntü verici bir durumdur.



SAYFA 4: 2.Bölüm:

Rüya görmeye baþlayan genç rüyasýnda sokaða çýkar ve bir markete girer.market sahibine Coca Cola olup olmadýðýný sorar,market sahibi gence, Coca- Cola’nýn olmadýðýný ve dünyada sadece 1 adet kaldýðýný söyler.

YUKARIDAKÝ ÝKÝNCÝ BÖLÜMDE RÜYA GÖRENÝN ÝÇECEK BULMAK ÝÇÝN MARKET ARAMAYA BAÞLADIÐI YAZILMAKTADIR. MARKET ARAMA BÖLÜMÜ MUKAYESE EDÝLEN 8. SAYFADAKÝ BÖLÜMDE BÝR KELÝME BÝLE GEÇMEMEKTEDÝR. KONUNUN’RÜYA’DA GEÇMESÝ, AÇLIK VE SUSUZLUK,YÝYECEK VE ÝÇECEÐÝ BUZDOLABINDA ARAMA, BULAMAYINCA MARKET ARAMA VE MÜCADELE VERÝRKEN, ‘RÜYA’DAN UYANMA…ÝKÝ ‘RÜYA’ REKLAMININ EN ÖNEMLÝ ORTAK ÖZELLÝKLERÝDÝR.

KENDÝLERÝ, YAZDIKLARI ÝLE ÇELÝÞKÝYE DÜÞTÜKLERÝNÝN FARKINDA BÝLE DEÐÝLLERDÝR. BUNUN DOÐRU OLDUÐUNU KABUL ETMÝÞSENÝZ, MUKAYESE YAPTIÐINIZ BÖLÜMDE ÝÇECEÐÝ MARKETLERDE DE ARADIÐINI SÖYLEEMENÝZ GEREKÝRDÝ.


SAYFA 4: 2.Bölüm:

Coca Cola’nýn olmadýðýný ve dünyada sadece 1 adet kaldýðýný söyler.

YUKARIDAKÝ CÜMLEYE DÝKKAT EDÝNÝZ.DÜNYADA SADECE BÝR TANE OLAN NOTER ONAYLI ‘RÜYA’DIR. CD’DEKÝ HABERLER OKUNURSA, BU GÖRÜLECEKTÝR. ÇÜNKÜ GÖRDÜÐÜ GERÇEK ‘RÜYA’SINI NOTERE ONAYLATAN DÜNYADAKÝ ÝLK VE TEK KÝÞÝYÝM.BURASININ ÖZELLÝKLE DE ALTINI ÇÝZÝYORUM.COCA COLA AVUKATLARININ KONU ÝLE ÝLGÝLÝ ULUSAL VE YEREL HABER YOKTUR.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝN SADECE MÝLLÝYET VE ZAMAN GAZETESÝNDE HABERÝN OLDUÐUNU SÖYLEMESÝ ‘KESÝNLÝKLE’ DOÐRU DEÐÝLDÝR.KONU ÝLE ÝLGÝLÝ YÜZLERCE ULUSAL VE YEREL MANÞET HABERLERÝM BULUNMAKTADIR. BAZILARI CD’DE BÝLGÝNÝZE SUNULMUÞTUR.

BÝLÝRKÝÞÝ RAPORUNDA ÇELÝÞKÝLER VE EKSÝKLÝKLER:

Sayfa- 8 2:Davaya konu reklâm filmi senaryosu ile davacý eserinin ayný olup olmadýðý veya davacý eserinden yolsuz iktibas yapýlýp yapýlmadýðý:

a) Taraflara ait senaryolar mukayese edilecek olursa;

Yukarýda yazýlan aþaðýdaki bölümler, önemli olduðu için tekrar yazýlmýþtýr.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝN GÖRÜÞÜ:

SAYFA 4:

Davalý vekilinin 15.11.2009 tarihli cevap dilekçesinde yer verdiði mukayeseli senaryo metinleri aþaðýda verilmiþ olup: resimli senaryo dosyasýndaki görüntülerin bu anlatýmlarý teyit ettiði gözlenmiþ…

Davalý vekilinin 15.11.2009 tarihli cevap dilekçesinde yer verdiði mukayeseli senaryo metinleri aþaðýdaki þekildedir.

Dava konusu reklâm filmi içeriði

SAYFA 4: 1.Bölüm:

Ýki genç birlikte kanepede otururlar iken, gençlerden biri mutfaða gidip buzdolabýnýn kapaðýný açar. Buzdolabýnda sadece 1 adet COCA COLA þiþesi görür. Bu esnada kanepede uyumakta olan diðer genç rüya görmeye baþlar.

Burasý BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝnin rapor ettiði a-b-c maddesinden oluþan ‘MUKAYESE YAPTIKLARINI ÝDDÝA ETTÝKLERÝ’ en önemli bölümdür. BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ,mukayese (karþýlaþtýrma) yaptýðýný söylemektedirler.

Coca Cola avukatlarý, mahkemeye boþ CD verince, BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ de iki ‘Rüya’ Reklamý arasýndaki mukayeseyi Coca Cola avukatlarýnýn verdiði resim karelerinden yanlýþ olarak yapmýþtý.Bir de resimde anlatýlanlarýn doðru bir anlatým olduðunu onaylamýþlardý. SAYFA 4’te anlatýlanlar, BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝnin deðil, avukatlarýn yanlýþ görüþleridir.Onlar da aslýný öðrenmeyip,avukatlarýn anlattýðý bu yanlýþ anlatýmý hep birlikte onaylamýþlardý.

Kendi anlatýmý olmayan, Coca Cola avukatlarýnýn peþine takýlan BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ olur mu?Sizin anlatýmýnýz nerededir?Hani karþýlaþtýrma yapmýþtýnýz?Birinci bölümü yapýlmayan,iki rüya reklamýnda da tamamen ayný olan karþýlaþtýrma nerededir? BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, bunun cevabýný verebilir mi?Birinci bölümün karþýlaþtýrmasý ‘KESÝNLÝKLE’ yoktur.BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ,KOPYA ÇEKMÝÞTÝR.Kendilerinin bir görüþü olmadýðý için Coca Cola Rüya Reklamýnda birinci kareden baþlayan ve buzdolabýný açma anýna kadar olan sekiz kare resimli anlatýmýn karþýlaþtýrmasý yapýlmamýþtýr. Karþýlaþtýrma nasýl olur? Ýlk baþtan itibaren iki reklam senaryosunun yazýlý metni ve resim karelerindeki anlatýlanlar ayný olup olmadýðýnýn incelenmesi gerekmez mi?Ýncelenmiþ midir?Ýncelenmemiþtir.


Coca Cola Rüya Reklamý, ilk kareden baþlayan rüya ile baþlar.Rüya gören kiþi,yanýndaki arkadaþýný kendi susuzluðunu gidermesi için koltuktan kaldýrarak,buzdolabýnda içeceðe yöneltmektedir.Buzdolabýnýn kapaðýný açar.Burasý rüya reklamýnýn birinci bölümüdür.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝN GÖRÜÞÜ:

SAYFA 8-B…Bir yiyecek veya içecek ihtiyacý ile ilgili olarak yaþam alanýndaki buzdolabýna bakýlmasý noktasýnda senaryolar arasýnda benzerlik bulunduðu görülmektedir.

Ne var ki, sadece bu benzerlik iki senaryonun ayný ya da benzer kabul edilmesi için yeterli deðildir. Zira birçok gýda ürünü tanýtýmýnda buzdolabýna bakýþ aný reklâm senaryolarýnýn vazgeçilmez ve sýradan görsel unsurlarýdýr.

Bu bölümde önemli olduðu için bu kýsma aldým.Rüya Reklamlarýnýn karþýlaþtýrmalarýnda bir benzerlik bulamayan BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ,sonunda hep birlikte bir benzerlik buldular.Coca Cola Rüya Reklamýnýn birinci bölümünün avukatlarýn görüþü olduðunu,onlarýn da bunu onayladýklarýný kendi yazýlarý ile ortaya koydum.Bu bölümü yutan BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, baltayý taþa vurmuþtur.Buzdolabýna bakýlma olayý, Coca Cola Rüya Reklâmýnýn ilk baþý mýdýr? Hayýr deðildir.Rüya gören kiþi, buzdolabýna içecek bulmak için gönderdiði arkadaþýnýn bütün hareketlerini kare kare görmüþtür. Rüyayý gören bunu biliyor. BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, bunun farkýnda deðildir.Olayýn akýþýný anlamayan, göremeyen rapor olur mu? BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, buzdolabýna bakmayý rüya reklâmýnýn bu bölümünde sýradan, görsel olduðunu söylemektedir.Bu sizin, uydurmanýzdýr.Ürün tanýtýmý yapýldýðýný söylüyorsunuz. Hangi ürünün tanýtýmý yapýlmaktadýr?Coca Cola Rüya Reklamýnda bir ürünün tanýtýmý yapýlmamaktadýr.Buzdolabý açýlýnca, içindeki içeceðin özellikleri mi anlatýlmaktadýr? Hayýr!Ürün tanýtýmý olsa,þiþenin büyüklüðünden,içindeki içeceðin fazla olmasýndan bahsedilirdi.O zaman nasýl sizin dediðiniz gibi olur?Burada hacmi,þekli, büyüklüðü, geniþliðinden… Bahsedilmemektedir. Bunlarlardan bahsedilmiþ olsaydý,sizin dediðiniz olurdu.Böyle yazacaklar ki, Coca Cola’yý kurtarsýnlar.Baþka türlü kurtaramazlardý.BUZDOLABINA BAKMA OLAYI YOKTUR.ÝÇECEK ARANMAKTADIR.



Gelelim ikinci bölüme.Arkadaþý buzdolabýnda içecek bulamayýnca, rüya gören rüyasýndan uyanarak,mutfaktan dýþarý çýkar.Arkadaþýnýn bulamadýðý içeceði önce marketlerde,sonra da cadde ve sokaklarda arar.Burasý reklamýn ikinci bölümüdür.

Coca Cola Rüya Reklamýnda market arama hakkýnda yazýlan bir kelime bile bulunmamaktadýr. Böyle mukayese mi olur?Görüldüðü gibi bu iþ sadece buzdolabýna bakmada bitmemektedir. Sizin dediðiniz gibi olsa, olay burada sonlanmasý gerekirdi. Buzdolabýnda içecek bulamayýnca, rüya gören devreye girmekte ve evden dýþarý çýkarak, market aramaktadýr.On on bir kare resim bulunmaktadýr. Bu bölümde susuz yutulmuþtur.Hem birinci bölümün karþýlaþtýrmasý hem de ikinci bölümün market arama karþýlaþtýrmasý ne yazýk ki yapýlmamýþtýr.

Geriye ne kaldý?Ýçecek ararken rüyadan uyanmaktadýr.Bunu zaten ben de yapýyorum.Konunun ‘Rüya’da geçmesi,açlýk ve susuzluk,yiyecek ve içeceði buzdolabýnda arama, bulamayýnca market arama ve mücadele verirken, ‘Rüya’dan uyanma…Ýki ‘Rüya’ Reklamýnýn en önemli ortak özellikleridir.

Ýçecek ararken rüyasýndan uyanýr.Rüyada aradýðý ‘SON ÞÝÞE’ gerçek hayatta arkadaþýnýn elindedir.Beraber içebiliriz der.

GERÇEK HAYATTA BUZDOLABINDA GÖRÜLEN ÞÝÞEYE NE OLDUÐUNU BÝLMÝYORUM. ONLARA SORUNUZ!

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ ve COCA COLA AVUKATLARI, yanlýþ, taraflý, objektif olmayan raporu hep birlikte hazýrlamýþlardýr. Bunda da baþarýlý olmuþlardýr.Ben,mahkemeyi kaybedeceðim. Emekli maaþýmdan hakkýyla inceleme yapsýnlar diye alýnteri ile kazanarak verdiðim 450 lira ve mahkeme masraflarýný da ödeyeceðim.Bu dünyanýn öbür dünyasý olduðu hiçbir zaman unutulmasýn.Kul hakký dünyadaki bütün her þeyinizi satsanýz da ödenmez.

BÝLÝRKÞÝ HEYETÝ, aþaðýda yazdýðý benzerlikleri bile dikkate almamýþtýr.

BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝNÝN GÖRÜÞÜ:

Sayfa 8-a) Her iki metinde konu, beþeri bir ihtiyacý karþýlamaya yönelik çabalar sürecini gösteren rüyadýr.

Sayfa 8-b)Her iki metin de bireysel ve toplumsal iletiþimde mesaj niteliði taþýmaktadýr. Davacýnýn eserinde konu, insanýn açlýk giderme ve yiyecek ihtiyacýný karþýlamaya yönelik çabalar süreciyken,

‘davalýya ait reklâm senaryosunda konu, insanýn doðrudan susuzluk ihtiyacýný gidermeye yönelik çabalar sürecidir.

Bilirkiþi heyetinin görüþü:

Sayfa 8- b maddesinin sonu: …‘Dolayýsýyla, takip eden olaylar zincirinde de benzerlik bulunup bulunmadýðý irdelenmelidir.’

Yukarýdaki maddeye göre BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ’nin kendi yazýsýyla iki ‘Rüya’ Reklâm Senaryosunun irdelenmediði anlaþýlmaktadýr.’irdelenmiþtir’ demiyorlar. ‘irdelenmelidir’ demektedirler. BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, görevini yerine getirmemiþtir. Ýki ‘rüya’ reklâm senaryosunun irdelenmediði bilirkiþinin sözleriyle ortaya çýkmýþtýr.

Yüce mahkemenin vaktini aldýðým için hakkýnýzý helal ediniz.

Aþaðýda BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ ve Coca Cola Avukatlarýnýn marifetleriyle iki tane SON ÞÝÞE ortaya çýkmýþtýr.Bu ‘EN BÜYÜK BÝR SKANDALDIR.’BU RAPORUN DÜZMECE OLDUÐUNU GÖSTEREN EN BÜYÜK BÝR DELÝLDÝR.AÞAÐIDAKÝ SAYFA 8-C’ DEKÝ KENDÝ ANLATIMLARI,BAÞKA BÝR ÞEY DEMEYE SÖZ BIRAKMAMIÞTIR.HEPSÝ BÝRLÝKTE SUÇÜSTÜ YAKALANMIÞLARDIR. OLAYIN GERÇEK HAYAT DEÐÝL,RÜYA OLDUÐU KESÝNLEÞMÝÞTÝR.



Bilirkiþi Heyeti ve Coca Cola Avukatlarýnýn Görüþü:

Sayfa 4 -Dava konusu reklam filmi içeriði:

Buzdolabýnda sadece 1 adet COCA COLA þiþesi görür.

Bilirkiþi Heyetinin Görüþü:

SAYFA 8-c… ‘Davalýya ait reklam filminde ise ana tema;arzu edilen ürünün dünyada tek ve son bir þiþe olarak kalmasý,herkesin olaðan üstü kiþisel çaba ile bu son þiþeye sahip olmak istemesi,bu yoksunluk halinin bir ‘RÜYA’ olduðunun anlaþýlmasýný takiben iki arkadaþýn o an sahip olduklarý son þiþeyi paylaþmasý, ihtiyacýn giderilmesi ile ulaþýlan hazdýr.’

-Yerel mahkemenin kararý eksik inceleme ve hatalý takdire dayalýdýr.

-BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, 'Rüya' isminin ve içeriðinin tescilli olduðunu görmezlikten gelmiþtir.

-BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, senaryolarda gerçekleþen olaylar zincirinin de ‘Rüya’da geçmesinin ayný oluþunu görmezlikten gelmiþtir.

-BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, ‘Rüya’ Reklâm Senaryolarýnýn en önemli bölümlerini atlamýþttýr.

-BÝLÝRKÝÞÝ RAPORU, gerçeklikten uzak olarak hazýrlanmýþtýr.

-Mahkemeye dolu CD verdiðini yazan Coca Cola Avukatlarý boþ CD vermiþlerdir.

-BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, konularý net olarak ortaya koyamamýþtýr.

-BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ, objektif ve tarafsýz bir inceleme yapmamýþtýr.

-BÝLÝRKÝÞÝ HEYETÝ,davaya konu olan Coca Cola Rüya Reklam Filmini seyretmemiþtir.

-BÝLÝRKÝÞÝ RAPORU, hüküm kurmaya yeterli ve elveriþli deðildir.

-BÝLÝRKÝÞÝ RAPORU, skandallarla dolu genel bir rapordur.

-BÝLÝRKÝÞÝ RAPORU,Coca Cola Cola Avukatlarý ile birlikte hazýrlanmýþtýr.

-Bilirkiþi Raporu,Coca Cola’yý aklamak üzerine kurulmuþtur.

-Somut, hukuki ve bilimsel verileri ortaya koyarak, denetime elveriþli bir rapor hazýrlamamýþtýr.

-Açýklanan tüm delillere göre davalý tarafýn benim noter onaylý olarak ulusal ve yerel medyada da yer tutan eserimden faydalanarak ve ayný doneleri ve içerikleri kullanarak ürününün reklamýnda deðerlendirmiþ bulunduðu sabittitr.

-Bilirkiþi raporuna vaki itirazýmýzýn dikkate alýnmamasý, önemli bir usul hatasýdýr.

-Yerel mahkemenin kararý,bu sebeplerden dolayý isabetli deðildir.

-Usul ve esastan bozulmalýdýr.
SONUÇ :Tarafýmdan sunulan belgeler çerçevesinde gerekli tetkikin yapýlarak Yerel Mahkemenin eksik incelemeye dayalý red kararýnýn BOZULMASINI arz ederim.



EKLER :

1- Coca Cola Ýlk Baþtan Kare Kare Resimleri
gösterir DVD görüntüleri.
2- Ulusal ve Yerel Haberler.
3- Coca Cola Reklam Filmi.
4- Reklama ait renkli fotokopisi yapýlmýþ
görüntü resimleri.

Saygýlarýmla. 15.12.2011
Ek Temyiz Layihasý Sunan
Davacý / Asil

HABERLERÝM VE DÝÐER HABERLERÝM AÞAÐIDAKÝ SÝTEMDEDÝR.

'ALAÇAM HABER MERKEZÝ

HASAN SANCAK
ALAÇAMLI HALK ÞAÝRÝ
REKLÂM YAZARI
(EÐÝTÝMCÝ-GAZETECÝgöz kırpma
Gönderen: 28.01.2012 - 19:33
Bu Mesaji Bildir   HASAN SANCAK üyenin diger mesajlarini ara HASAN SANCAK üyenin Profiline bak HASAN SANCAK üyeye özel mesaj gönder HASAN SANCAK üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 476 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
mrvtt (34), incim (55), kalbiselim (53), asimm (43), hisam (48), aciz önder (38), caramed (51), sevim (59), hasan kemal (54), aygo (43), akdemir (49), zeynep63 (18), adem dikici (58), semasalman (37), yusuf2023 (43), hallo42 (33), aymet (46), irfan55 (49), bayercana (35), Sabri-81 (43), selam2000 (51), Dadas69 (55), celebirisin (40), Musab49 (50), genciz (56), erkamartuk (38), yalniz gul (58), dertli007_46 (36), kafka001 (52), egemen07 (44), Tekin (51), milasi (68), porselen43 (55), semasalman87 (37), dtkyusuf (49), sertel (51)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.56377 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.