generique rhinocortdexamethasone generique colchicine kaletra colchicine luvox lyrica marvelon maxalt medrol active mefe basan mefenacide mefenamin meladinine mellaril mellerettes melleril mentax mestinon metaglip metfin metoject metrizol micardis hct micardis micardisplus microgynon micronase micronovum microzide minac 50 minipress minocin miranova mobic mobicox moduretic motilium motrin munobal myambutol myconormin myfortic mysoline naltrexin naprolag
     
     

0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » A I L E / E Ğ İ T İ M / S A Ğ L I K » ÇOCUK EĞİTİMİ » Eğitim ve öğretimin temeli merhamettir

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
KaLBeNuR su an offline KaLBeNuR  
Eğitim ve öğretimin temeli merhamettir
1686 Mesaj -
Rahman suresini bilir misiniz? Kur'an'da Allah'ýn isimlerinden biriyle baþlayan tek suredir. Mucizevi bir ses düzeni var. Ýnsaný yüreðinden yakalayarak alýp götüren bir ses bu. 31 kez "O halde Rabbinizin nimetlerinden hangisini inkâr edebilirsiniz?" sorusu geçiyor bu surede. Aslýnda bu 31 sorunun 31'i de ayrý ayrý vurguya sahip. Hemen kendinden önce anýlan dolaysýz veya dolaylý nimetlere vurgu yapýyor.
Surenin iç sesinin ulaþtýðý hayranlýk verici armoni, anlamý kanatlandýrýp göklere çekiyor. Efendimiz bu özelliðini beyan sadedinde "Kur'an'ýn taçlý gelini" diyor bu sure için. Sure þöyle baþlýyor:
Rahman?..
Kur'an'ý o öðretti.
Ýnsaný O yarattý.
Ve insana kendini ifade etmeyi öðretti.
"Rahman"ýn sonuna soru iþareti koymam boþuna deðil. Çünkü kuvvetle muhtemeldir ki bu giriþ, Furkan 60'ta dile gelen inkârcý muhataplarýn "Rahman da neymiþ?" itirazi sorusuna bir cevap olarak iniyor.
Evet, Mekke'nin inkârcý kodamanlarý Allah'ýn "Rahman" ismini þiddetle inkâr ediyorlar. Oysa ki, bu ismi inkârýn rasyonel bir açýklamasý yok gibi gözüküyor. Hatta, akýl kârý deðil. Çünkü manasý "Sonsuz rahmet kaynaðý" demek. Rahmeti kim sevmez, merhamete muhatap olmayý kim istemez? Ýstemiyorlar iþte. Rahmân, "fu'lân" vezninden. Bu veznin özelliði, "taþýdýðý anlamýn her türüyle öznesinin aðzýna kadar dolu olmasý"dýr. Yani, "rahmet ve merhametin, sevgi ve þefkatin her türüyle dolup taþan" anlamýný veriyor.
Ýþte ilk inkârcý muhataplar böyle bir isimden rahatsýzlar. Rahatsýz ne kelime? Bunu duymak bile istemiyorlar. Mesela Hudeybiye antlaþmasý sýrasýnda Müþrik Mekke'nin diplomatik heyet baþkaný Süheyl b. Amr'in tavrýný hatýrlayýn. Allah Rasulü antlaþmanýn katibi Hz. Ali'ye "Yaz" diyor: "Bismillahirrahmanirrahim". Süheyl'in itirazý hemen geliyor:
"Rahman da neymiþ? Bismikallahümme yaz!"
Bu da olur. Ama o, "Rahman yazma da ne yazarsan yaz" havasýnda.
Bu itirazýn görünen tarafýnda Rahman'ý Yemenlilerin iki ilahýndan biri sanmak gibi yanlýþ bir bilgi bulunuyor. Ama görünmeyen hakiki gerekçe, Allah'ýn hayata müdahil olmasýna itiraz. Çünkü Allah rahmeti sayesinde vahiyle ve peygamberlikle hayata müdahale ediyor. Onlar bunu istemiyorlar. Hayata müdahil olan, insana þahdamarýndan yakýn olan bir Allah iþlerine gelmiyor. Tam suçlu psikolojisi. Ýþlerine karýþýp bulaþmayan bir Ýlah/Tanrý tasavvurundan hoþlanýyorlar. Ýþledikleri kepazelikleri görmeyecek kadar uzak bir Ýlah/Tanrý.
Zümer 3'te dile geldiði gibi "tek uzak olsun da, aracýlý olsun" mantýðý bu: "Biz baþka bir sebeple deðil, sadece bizi Allah'a yaklaþtýrsýnlar diye bu putlara kulluk ediyoruz."
O'nun göklerin ilahý olmasýna itirazlarý yok. Hatta, taptýklarý tüm baþ ilah olmasýna da. Aksine buna "iman" ediyorlar. Fakat tek itirazlarý, Allah'ýn yeryüzüne, hayatlarýna, kendi yaþam tarzlarýna karýþmasý. Buna bozuluyorlar. Bu size günümüzde de tanýdýk gelmiyor mu? Bu tavrý bir yerlerden gözünüz ýsýrmýyor mu?
Buna karþýn, Allah vahyinde kesin bir ifadeyle ilan ediyor: "O gökte de ilah olandýr, yerde de ilah olandýr."
Ýþte böyle baþlayan Rahman suresi, "Rahman da neymiþ?" diyenlere onu önce "öðretici" (ta'lim) vasfýyla, sonra da "yaratýcý" vasfýyla tanýtýyor. Dördüncü ayet yine Allah'ýn "öðretici" vasfýna sözü getiriyor. Yani Allah'ýn insaný yaratmasýndan söz eden 3. ayet, öðretmesinden söz eden 2 ve 4. ayetler tarafýndan kuþatýlýyor. Buraya bir mim koyalým.
Baþlýða dönerek, asýl sorumuzu soralým: Neden Allah'ýn öðretmesi ile ilgili bir bölüme "Rahmân" ismiyle giriliyor. Bu sorunun kýsa cevabý þudur: "Eðitim ve öðretimin (talim ve terbiyenin) temeli merhamettir". Nasýlý, gelecek yazýya.

Mustafa Ýslamoðlu
Gönderen: 07.10.2007 - 21:29
Bu Mesaji Bildir   KaLBeNuR üyenin diger mesajlarini ara KaLBeNuR üyenin Profiline bak KaLBeNuR üyeye özel mesaj gönder KaLBeNuR üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 502 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
2243 üye ile 29.03.2024 - 11:40 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
osmanli1 (49), TRABZONLU_TS (43), murat__ (41), remzay56 (61), Mikayil Demir (44), sadoðlu (68), yigilcali (48), müzisyennnn (46), hakankara (55), mikail06 (53), seyfullah (36), erguen (53), @hmed (49), emre-70 (34), AY-NUR (41), yagmurumm (33), ihvankudret (35), KeTeNci (38), zahid1 (49), hamdim (37), intifada (53), samsun1983 (41), veysel.hoca (48), mikail34 (54), zincefr (60), batmazhalil (36), MaziDENbiri (52), sero (58), Natuvan (40), tuana~islam (38), xturkkizx (37), seros633 (47), m_zahid (43), karanfil58 (39), halimyusufoglu (49), minam (44), HATÝCE81 (43), s.emine (43), naci edin (78), Yaseminerdem (36), fatih1981 (43), bekir tek (38), seyyidtalha (52)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.55480 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.